1 advent

   
Vinden susar i advent
och vårt första ljus blir tänt.
Barn som har det svårt i världen 
Gud bevare dem på färden


  image61


Så tänder vi ett ljus ikväll,
vi tänder det för glädje.
Det lyser för sig självt vårt ljus
och så för alla i vårt hus.
Så tänder vi ett ljus ikväll,
vi tänder det för glädje.



idag är det första advent, och även i Ås har det blivit adventspyntat.
jag älskar verkligen advent, 4 söndagar om året är det såå mysigt. man får samla alla sina vänner och dricka glögg och äta pepparkakor. jag längtar varje år efte o dricka glöggen, fast jag egentligen inte gillar glögg, eller pepparkakor speciellt mycke, men det ska va så. och få titta på adventskalendern tillsammans..

jag har aldrig (aldrig aldrig, inte ens när ja va barn o fortfarande trodde på tomten) gillat julen speciellt mycket, men advent har jag alltid älskat. få va ute o gå på kvällarna o känna hur snön knakar undr fötterna och titta in genom fönstren med alla ljusstakar och stjärnor... 

kanske just för att advent infaller på söndagar och alltså följs av en arbetsdag som jag alltid vart så förtjust i det.. ingen alkohol, inga som bråkar.. bara mysigt...

nu har det börjat.. 4 veckors mysande o glöggdrickande, sitter och väntar på mina adventsgäster nu.. mys pys till er alla :)

Kommentarer
Postat av: Charming man

Känns inte som att det är 1 advent :/

2007-12-02 @ 16:37:17
URL: http://failures.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0