stråket

japp nu e sommarn snart slut, yran kommer upp i helgen! fast ja tjuvstarta o åkte hem o gick på stråket ist ja.. så roligt
fredan va rätt lugn, kolla på beckfilmer o slappa hela kvällen. men lördan blev de drag.. efter en hel del bilskruvande, tankande o starthjälp av pappas merca blev de en sväng på stan o spana.. med en helt odämpad bil... mycket intressant sväng.. sen blev de grillning o sen begav vi oss till J o förfesta.. mycke folk o strålande väder o sällskapsspel o lite väl mycke sprit (eller lite väl stark, de e ju som man vill)
sen äntligen kom vi ner på stråket.. o ja undrar varje år.. va gör alla jämtar resten av året? vart gömmer dom sig.. så grymt mycke folk överallt... o de e så faschinerande.. de bästa på hela året för en jämte, de e o samlas på en liten yta på ca 200 meter... gå in i ett tält o dricka öl i plastmuggar för 50 spänn.. men de e sant, så grymt kul!

men va jobbigt de e o va utflyttad o inte träffa folk så ofta.. va säkert 20 stycken som kom fram o prata som ja inte har en aning om vilka de var.. men dom verka ju känna mig så de va bara o le o se glad ut haha.. o sen så ser man en massa man känner igen.. men har ingen aning om vilka det är.. jobbigt värre..

fast bland de häftigaste me helgen va ju färden hem, ska knäcka extra som tidningsbud när ja blir stor.. ni skulle sett va duktig han va favvon när han räkna o lämna.. så här lät det: ritch rithc brrrrllllrrlppp.. färdigt!

jaja för övrigt så har min helg vart bra!

o idag är de min dag! min o alla emmors! har firat med o bada o sola o sen ha ja fått jordgubbar o glass oxå.. o så grymt fint väder, o ni vet väl att om emma är en solig dag blir de ett fint skörde-år ;)
min namnsdag e bra! o de e ju lite synd om mig, jag har ju bara en.. alla andra verkar ju ha typ 50 namn o fira.. onödigt o heta så mycket.. som min lillebror sa "asså, va ska man med mellan-namn till? som tobbe, han heter daniel tobias.. e de i reserv ifall han skulle tappa bort tobias så har han ett kvar?" o de e faktiskt den bästa anledning ja hitills ha hört! så nu får ni gjärna kontra här.. har ni nån nytta av alla era namn?

mina jordgubbar i landet ha blivit mogna nu föresten såg ja.. ska plocka dom imorrn.. har även planer på o ta en fisketur de närmsta dagarna!

o blåbär! shit va ja ska plocka blåbär.. ska ta på mina snygga gummistövlar o ta mig en hink o gå ut i skogen i dagarna!
 nä nu blir de inge mer skrivet här!

o ni, klaga inte på stavningen, d e inte mitt fel att mitt tangentbord ha dyslexi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0