då ha man vart hemme då

i jamtland.



i lördas morse kl 5 kom denna människa o hämta mig

min första tanke när ja vaknade kl 4 va: stackars daniel som måste kliva upp så hära tidigt.. ja tyckte så fruktansvät synd om han där ja låg  min säng o va alldeles för trött

jaja så styrde vi mot jämtland  så här lite snö va de på vägen.. men så kom vi till östersund, o där va de  såå mycke snö..

jaja iaf så gick de ut på att vi skulle samla släkt o syskon o försöka styra upp detta 50 års kalas vi ska ha för min mamma o hennes tvillingsyster...

o de va ju de största misstag ja kunde göra... ja tror de sluta me att emma skulle va Festansvarig, musikansvarig, matansvarig och sköta inbjudningarna.. jag förstår faktiskt int varför alltid emma ska va sån.. ja e ju sämst i världen på o planera..men eftersom ja alltid tycker de e kul o planera så brukar de sluta me att ja får sköta allt...jaja ska inte avslöja för mycke detaljer ibloggen.. man vet aldrig om min mor skulle råka på o läsa..

planer finns iaf..

o vet ni va de värsta e? nu kommer ja alltså ha fullt upp me deta 50 årskalas.. vet ni va som händer den 14 jan då? jo då fyller ju min käre pelle-bror 30!!! ska inte folk sluta fylla jämt snart?

o va jobbigt de känns o va hemma, helt seriöst, alla tror att ja kan förflytta mig från platser på 10 sek o har all tid i världen... när ja e hemma (vilket inte e så ofta) så vill ja ju träffa först o främst familjen, o sen ska ja försöka hinna träffa släktingarna, o sen ska ja försöka träffa alla kompisar... o alla sliter o rycker i mig o vill att ja kan väl komma bort til dom, de tar ju inte så lång tid, vi kan väl säga hej? o ja vill ju.. ja försöker verkligen planera varenda minut o försöka hinna träffa alla.. men de e skiitsvårt o tajma in alla.. så om folk tror att ja tycker de e lugnt o skönt o komma hem, har dom väääldigt fel, ja e superstressad varenda minut o ska va på så många ställen o försöka träffa alla.. men aldrig e de nån som kommer o hälsar på mig i övik minsann, nä alla räknar me att ja ha tid o flänga över hela jämtland o ta tid för alla.... suck va jobbigt de känns...

 lite terapi o nerstressning blev de me lite målning  

 så här blev de hihi..fiiin kattkista

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0