det här e nog de längsta blogginläget hittills

ja då va denna helg över.. allahelgons helg.. o jäklar va trött ja e.. men ni ska få en update:

fredag: min sista dag på praktiken i bjästa. så sjukt stressig dag, jag skulle sluta kl 14.. men de va så mycke o göra så de vart övertid, o eftersom ja inte kunde åka därifrån utan o få min bedömning va ja ju lix tvungen o stanna även fast ja enligt schema slutat.. o ja ha satt min första kateter på en kvinna.. ha bara gjort de på karlar förrut.. ja iaf, bedömningen gjordes på rekordtid, min buss skulle gå 16.50, o 16.35 satte vi oss o toksnabbt gick igenom den.. men ja spikade full pott, bara markeringar på kanten för "starkt utvecklad förmåga" me like.. tina like emma!

jaja sen hoppa ja på bussen hem, o de va ju chaffören från husvagnen på gatu som körde, de va ju lite kul o se att han levde.. så emma fick minsann åka gratis oxå.. me like mera ;) gratis e gott, tack tack..
ja när ja väl kommit mig så långt som hem va kl typ 17.45 o ja skulle va på korsgatan studentkorridoren alltså) vid typ 19.. o alla som nånsin vart me mig vet ju att ja ha extremt svårt o välja kläder.. o mitt problem e så I-landsproblem att de e inte att ja ha för lite kläder o välja på, ja ha helt enkelt för mycke.. o allt ser ja tokfet ut i o allt sitter fel.. så en panikslagen o jättetrött emma vräkte ut alla kläder på golvet o leta.. sen kom ja ju på att ja ska ju för tusan ha på mig sjuksköterskedräkten, ja ska ju va utklädd..

jaja en dusch o en sminkning senare va ja på väg.. snälla johan o therese skjutsa upp mig.. de va snällt.. hade ja vart tvungen o gått hade ja ju dött, ja eller dött e väl ett starkt uttryck, camilla ha sagt åt mig att ja inte ska överdriva så där, f´låt, men ja skulle iaf ha vart mer stressad o haft ont i fötterna av dessa stövlar.. men jaja shit the same, de va snällt av johan, tackeli tack. ja sen va ja då framme.. o fy va kul ja hade.. ja gillar min nya klass starkt.. känner mig jättevälkommen o dom e så snälla.. verkligen.. sen å hamna vi på kårfest i kårlokalen! (stoffe, notera detta, emma har vart på kårfest, nu kan du sluta tjata ;) )  o sen hamna ja till slut hemma i sängen..

lördan vakna ja o såg ut genom fönstret att de ha kommit snö!!!!!!! hur mycke som helst! o vart kom den ifrån? den fanns då inte kl 3 när ja kom hem kan ja lova.. men kl 7 då jäklar va den där.. jaja de va ju bara o klä på sig mössa o vantar o gå ut med otvättat halvtaskigt utkletat sminkfejs, hår som stod åt alla håll o bygga mig en snögubbe.. för de SKA man göra (ja jag vet ja e 5 år). sen kan ja säga att ja gick in o uppsökte sängen ett par timmar till..kl halv ett ringde camilla o tyckte ja skulle komma bort till henne o ta en öl innan hockeyn (öl kändes inte jättelockande just då.. men what the f... de vore ju trevligt, så ja kasta mig in i duschen o slängde sen ihop en väska me smink, kläder, sprit o diverse "bli festfin" prylar o åkte hem till henne runt 13. vid halv tre åkte vi ner på hockeyn... de va skitkul! mera sånt.. timrå den 26 e inbokat ;) ja sen skulle vi då tillbax hem till camilla, så vi gick o vänta på bussen..efter 45 min frös vi tokmycke, va allämnt less o sur över att bussjäveln inte kom.. så vi tog en taxi, de va två småkillar som oxå satt o frös o vänta me oss, så vi gjorde dagens stora gärning o tog me dom i bilen, då vart dom glada, kommer nog berätta för sina polare om vilka snälla tanter dom träffat..

sen så drack vi aningens för mycke vin, hade poplådan i full gång o gick igenom camillas garderob för lämpliga kläder ja skulle ha på mig,, sen skulle vi ju då ner påstan igen vid typ nio, så vi sprang ju ut till bussen.. som inte heller kom.. efter 20 min fatta vi varför inte bussjävlarna kommer.. de va ju alla helgons dag! bussarna går ju som sönda då.. vilket i övik innebär att dom inte går alls.. jaja se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0