statistik e ju så grymt kul..

eller... kanske inte det var riktigt sant... ida ha jag o carolinn sutte o letat o letat artikeljäklar hela förmiddan.. fy va ja hatar PubMeds databas.. inget funkar o inte blir de som ja vill, sen hele eftermiddan ha vi sutte o lyssnat på en erland som pratat om statistik.. erland ser inte ut som en erland.. heter man erland ska man va ungefär 150 år o se ut som en jultomte.. men erland e ca 30-35 år o ser ut som en datanörd.. ja e besviken, ja vile ju ha en jultomte... o appropå jultomtar, om mindre än en månad kommer han.. inte erland alltså, utan tomten.. och fyyy.. ja ha ju glömt hur de e o va fattig student.. efter mina räkningar har blitt betalda (ja jag erkänner, ja kankse gjorde av me lite väl mycke pengar i helgen oxå) så kommer ja ha typ 2000 o leva på resten av månan... o de ska tydligen räcka till julklappar oxå... hm.. undrar om man kan trolla..eller så handlar ja allt på kredit... o så får ja ta mobillån för o lösa krediten, o sen sitter ja fast i skuldfällan.. men då e de ju bara o ringa TV3 så fixar dom det åt mig, kan dom sälja mina tillgångar på aktion o ta bättre banklån.. o i slutändan så får ja åka på en gratisresa till egypten... fan de va lite smart... så ska ja göra.. nån som vill ha en widescreen i julklapp?

o idag har ja äntligen provat o göra maddes tortelinigratäng.. den som hon ha pratat om så länge.. o den ha ju låtit så god, så idag va ja sugen på o prova... så ja ringde lillmadde o fick hennes recept o provade den.. o den va riktigt god... toppengod.. fast nästa gång skulle ja nog vilja ha lite mer sting på den.. kanske blanda i lite chilisås i creme fraiche röran... men supergod blev den...

fast ni vet ju hur de e me emma o mjölkprodukter... ingen bra kombination.. ja får ju så ont i magen.. så nu sitt ja här me magknip.. men ja gillar ju mjölkprodukter.. o ibland kan de faktikst va värt lite magknip, för gott va de!
tack  för receptet gumman!

imorrn ska ja klippa mig.. ska bli tokskönt o få nån ordning på håret igen..

nä nu ska ja klappa katten!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Welcom to the club, jag kommer att måsta trolla på nå vis denna månaden också med pengar, men det ska nog gå...brukar lösa sig;)

2007-11-26 @ 21:05:24
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: anette

Hahah visst är statestik underbart! Vi hade oxå honom. Lyssna på hans fniss...nästa gång du ser honom... Du kommer att älska pubmed då du är färdig med uppsatsen:)

2007-11-26 @ 23:32:46
Postat av: Madde

Va bra att du tyckte om gratängen,jag håller med den e supergod ;)

2007-11-27 @ 06:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0