Lördag

en helt vanlig lördag i mitt helt vanliga liv..
klev upp typ 8 o baka scones o läste tidningen (tack johan för iden om bakandet de va gott) sen satt ja lugnt o stilla o läste tidningen o lyssna på radion.. runt 11 insåg ja att ja inte längre kan ignorera mitt arbete ja måste skriva, så ja knalla ner på stan för o gå på biblan  o låna lite books så ja kan börja skriva. när böckerna tryggt låg i min väska kom ja på den briljanta ideen att gå på stan o spana efter et par jeans (det här med emmas jeansinköp börjar bli en lång följetong, tror ja ska döpa om bloggen till Jeansblogg). så in på JC o börja gräva i det stora sortimentet.. o idag va de inte storlekarna so va fel.. de va modellerna.. varför ska det va så jävla modernt med stuprörsjeans? jag tycker de e apfult o tänker aldrig i mitt livköpa såna.. o de fanns inte ett enda par i rätt modell.. så ja surade lite o sen gick ja o leta upp den där karln som ska påstås jobba där o krävde lite hjälp i mitt letande.. han tyckte ja skulle börja gräva på killmodellerna, för han höll med, det finns bara stuprör på brudmodellerna.. så jaja, efter ett snabbt könsbyte så hittade vi några jeans ja kunde prova.. o ja hitta ett par skiiitläckra.. ja vart verkligen superkär i min kropp när ja såg dom där jenasen på den... men då kom ju nästa steg i inköpet.. prislappen... 1399!!!! aldrig i helvete att ja tänker lägga en halv månadshyra på ett par jeans.. så jaja, inget jeansinköp den här ggn heller..

men sen smet ja in på VILA o spana lite, o då hitta ja den här topen:

 

o den tyckte ja skulle följa med mig hem. den e grön oxå.. ja ha väl typ aldrig haft gröna kläder på mig.. så då vart ja ju glad..


sen köpte ja kattmat o besluta mig för o va lat o ta bussen hem.. o väl på bussen så hamna ja bakom en sån där aaasjobbig 4-5 åring som satt o fråga sin mamma om precis allt den kunde komma på... vem är de som säger at barn e söta? usch ja vart så trött i öronen.. jaja visst e väl snorungar lite söta.. men inte jämt..


de e faschinerande o gå på stan en lärdag när de e hemmamatch i lilla övik... kl 15 börjar matchen.. o när ja kom ner på stan vid typ 12 va de toookmycke folk överallt.. men så ungefär kl 14.30 sa de bara pang  o de vart heeelt folktomt.. o detta fenomen inträffar precis varje lörda de e hemma.. intressant må ja säga

de blir nog inge FEEJK för mig ikväll.. de blir sitta hemma o mysa o kramas ist :) de tyck ja e mycke roligare



Andra kvinnor har Bäbisar i magen, jag har katter i magen hihi.. kaysa kröp in i min tröja o hade mysigt
image41

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0