olycka o snus

idag ha ja vart sk ledig.. fatta va ja e upptagen jämt på mina lediga dagar.. klev upp vid 7 o käka frulle o läste tidnignen.. sen runt 8 kom ja på att jäklar, ja måste ju ringa min BM o kräva nytt recept på mina pills.. så ja kasta mig på luren o ringde.. o då inträffa ju nåt spännande.. först hamna ja i telefonkö.. en sån där då man får lyssna på fin musik o vänta.. sen vart ja helt plötsligt urkopplad ur den o fick ringa om.. då tuta de upptaget.. så ja fick ju sitta typ en timme o försöke komma fram.. o när ja väl kom fram till min BM, ja då fick ja minsann inte nåt recept ändå av henne.. för ja ha flyttat så ja ska tydligen tillhöra själevad (nu va de ju faktiskt snart 2 år sen ja flyttade o ja ha gått till gullis ändå, ja tyck ju om BM där) ja så då va de bara o ringa til själevad.. o där fick ja då minsann inte prata me nån BM.. "hon ha telefontid ti-tors ojämna veckor o mån, fre ojämna o blablabla" jahaja.. så då e de bara o hoppas ja ha tid o ringa henne nån sån tid då.. de börjar rinna ut ur tden... ja ha ju bara 2 v kvar på kartan juuu.. (ja nog fan e de ja som e oansvarig o väntar till sista minuten)

jaja sen vid typ nio packade ja ihop en trave böcker o block o begav mig ner på bibblo o skulle skriva på mitt arbete om tjockisar..  eller ja, jag skriver om fetma o distriktsköterskans arbete o förebygga o sånt...

sen satt ja o va tokduktig o skrev halvt ihjäl mig.. på em va ja så trött så ja skulle bar ain på hemköp o köpa mjölk o snus.. o precis när ja kom till kassan.. då gick strömmen.. o kassapparaterna och dörrarna går ju på ström.. så ja kunde ju inte heller lämna grejerna o gå ändå.. utan de va bara o vänta vackert...

sen kom ja till slut hem.. o ungefär samtidigt som ja kom in genom dörren hemma hörde ja en smäll.. då va de en krock på E4an vid korsningen alldeles utanför mig.. så ja satte mig o tittade på det.. brandkåren och ambulansen va där på 6 resp 8 min.. rätt snabba..

ja så dramatisk ha nmin dag vart..

imorrn ska de praktikas igen.. sista veckan nu!

o så ska ja dra me camilla på onyttigheter o gå på max o äta imorn. göttans göttans!!


hej hopp!

o alla stavfel beror inte på mig, mitt tangentbord har dyslexi ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0