Turkiet då..

så va man hemma igen.. känns lite kallt.. va kan de va? 10 grader? lite skillnad från de 45-48 grader ja ha vant mig med.. men va skönt d va o känna känslan av o frysa.. guud va ja ha saknat det..

resan kan väl sammanfattas så här:

- toookvarmt (man hoppa ner i poolen för o svalka av sig, innan man kommit tillbax till solstolen igen va man lika varm
- jag ha skaffat en turkisk pojkvän, och lyckats göra slut med han, utan att själv ens va delaktig i varken det ena eller det andra
- jag har inte lärt mig just nån turkiska, men jäklar va haj ja brjar bli på finska
- lesbiska rabiata finskor ska man passa sig för
- och raki smakar hostmedicin...

saker ja lärt mig på resan:
- om man går på en gata, titta rakt fram o le inte mot nån, då måste du köpa nåt eller äta eller nåt
- alla i turkiet kan säga "o herregud" på klockren svenska
- man kan bli mycket full om man dricker en hel fishbowl (fiskskål med sprit, typ 2,5 liter) på två personer
- girls don´t nuuska
- om man tänker hyra en bil, se till att bilen e körbar... om man ändå tänker hyra en trasig bil, lämna inte passet som desposition till uthyraren.. om man ändå lämnar passet.. ja då får man sitta i turkiskt förhör o sen åka 50 mil för o skaffa ett akutpass
- i turkiet dricker alla iste..
- o äter lamm..
- o röker.. överallt.. dom ha till o med rökpauser på biograferna..
- det är varmt i turkiet..

favorit raggrepliker från resan:
- Hello angels, my name is charlie, and I lost my angels..
- ja e lesbisk, o ja raggar bara på svenska flickor, finska flickor e så trööga, svenska flickor e mycket snyggare (måste uttalas på tookmycke finlandssvenska)
- hello darling, are you for real? "ehm... yes?" oh can i tuch you, if i can´t touch you your not får real
- o den bästa: "men du är ju trevlig o jättesnäll.. svenska flickor brukar aldrig vara trevliga..." (oxå på finlandssvenska)

o favoritcitat som egentligen sammanfattar hela resan:
- o for fuck sake..
- I can talk swedish. i really can talk swedish, i learnt swedish since 4 grade.. i can talk swedish (dock hörde vi aldrig ett svenskt ord från denna finne)
- o min absoluta favorit, från en lite trött o kanske lite full camilla, i konversation med två finnar, "how do you say "jobb" in english?? hihihihihihi (för er som inte fattar jobb= job)

jaja... de e skönt o va hemma igen iaf...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe, ja de ä'r ju bra att jag kan roa andra med min total blackout emellanåt..hihi..men nu vte jag vad jobb heter på engelska...haha

2007-09-01 @ 19:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0