slutet

slutet på 2008 är nära nu..

åren kommer åren går,  allt går så snabbt, tiden rinner förbi, utan att man stannar upp o tänker efter. tänk, de är ju nu jag är ung, den här tiden som är precis nu, det är den tiden jag kommer att tänka tillbaka på när jag blir gammal.
Men allt man reflekterar över är bekymmer, man tänker inte på hur bra man har det, men man tänker ofta på allt som är dåligt.

i måndas åkte min farmor in på sjukhus, hon hade fått en stroke, hjärnblödning.. hon kommer aldrig att vakna, pappa ringde idag.. dom har stängt av droppet nu.. min älskade farmor ligger och dör, just i detta nu, 25 mil bort.. jag kanske borde åka hem.. men vad ska jag göra där? allt är så overkligt, man kan inte förstå att vissa kommer att dö. Hon har ju alltid funnits, jämt.

Min farmor är nog den i min släkt som är mest lik mig, inte till utseendet, men till sättet. Hon njöt av de små sakerna i livet, man behöver inte resa o upptäcka världen, när man kan se till att få det så bra som möjligt hemma.
Hon är social, älskar att fotografera, hon har ett helt rum i huset fullt med fotoalbum,vi räknade en gång för några år sen, då hade hon 234 album.. det är nog närmare 300 nu..så hon har ialla fall ett väldokumenterat liv.

farmor njöt alltid av stunden.

2009 kommer inte farmor att få uppleva, men jag är säker på att hon själv tycker hon haft ett bra liv, och det känns bra.
jag älskar min farmor

Kommentarer
Postat av: anette

Tänker på dig!!! Det är inte lätt att förlora någon man älskar!!!



KRAM, KRAM

2008-12-31 @ 14:40:38
Postat av: Madde

Beklagar sorgen gumman, tänker på dig. kramar

2009-01-01 @ 19:15:12
Postat av: Åsa Johansson

Beklagar sorgen.

Jag har lagt till dig på bloglovin, har du lust att göra det på min med=)?

2009-01-01 @ 19:22:50
URL: http://onlythequeen.blogg.se/
Postat av: sarah

kramar om!

2009-01-02 @ 10:49:54
URL: http://tiaras.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0