jag har inte tid..

att inte ha tid.. det måste va den dåligaste ursäkten som finns.
för TID, är det enda som är lika för alla. alla individer föds o växer upp med olika förutsättningar, både socialt, ekonomiskt, kärlek, lycka, skönhet, populäritet och talanger. inga människor på jorden är lika.. men tiden är det enda som är samma för alla.. dygnet har 24 timmar både här och på andra sidan jorden. och vi har alla fått en stund här på jorden, vissa längre och vissa kortare, det är upp till var och en att själva ta beslut om vad man vill göra med tiden.

ett enkelt sätt är att förlita sig på slumpen, ta ett jobb man kanske trivs halvbra med, gifta sig lyckligt med nån man kanske tycker om lagomt och leva merparten av sin tid som lagomt.

för min del har jag alltid velat få ut det mesta möjliga av tiden.. utnyttja tiden till max. jag tycker om att kliva upp tidigt på morgonen, för då får ja ju flera extra timmar på dagen, än om ja skulle sova bort dom.. livet är för kort för att sovas bort, och slösas på saker ja inte vill göra. det är därför jag är där jag är idag. jag hade kunnat vara gift dagisfröken idag. om jag för 4 år sen inte tagit beslutet att jag ville ha mer ut av livet än att jobba på dagis. visst det kan hända att jag o andreas skulle ha gjort slut av andra anledningar än avståndet om inte jag flyttat, det vet man aldrig... men jag är inte bitter.. jag är en erfarenhet rikare. jag trodde verkligen då att jag älskade honom, men det gjorde jag inte, inte om man jämför med vad jag fått upplevt senare.

men man kan aldrig jämföra med erfarenheter man aldrig haft. det kanske är därför så många nöjer sig med sitt "lagoma liv".

min tid här i övik har nog vart de mest händelserika år i mitt liv.. jag har lärt mig mycket om mig själv.. upplevt saker jag aldrig upplevt förrut, kanske inte alltid så bra saker, men nyttiga för mig, nyttiga i vetskapen om hur jag vill spendera min framtida tid i livet.
alla mina erfarenheter i livet har ändå format den jag är idag..
min uppväxt som kanske inte vart så perfekt.. de flesta tror nog att jag kommer från ett lyckligt hem.. men det är bara ytan.. under den ytan finns många fläckar.. fläckar jag alltid, även idag när jag är vuxen och befinner mig långt ifrån den tiden, inte riktigt vill visa upp eller prata om.. men jag har ändå blivit någon av att växa upp så

att flytta hemifrån när jag var 16 var kanske oxå väl tidigt.. lite väl mycket ansvar att ha som 16 åring att försörja sig själv.. men det har verkligen gjort mig självständig..

8 veckor av mitt liv ska ja spendera i sollefteå.. och det kan nog komma nåt bra ut det oxå.. vad e 8 veckor av mitt liv? ingenting.. o om man tittar på evolutionen är det inte ens en ynka procent...

jag vet faktiskt int vad jag vill säga med det här inlägget.. som helt klart e det flummigaste inlägg någonsin.. men jag vill nog säga att man ska va rädd om sin tid.. ta vara på den.. och gör det bästa av den.. man ska aldrig nöja sig med det näst bästa....

jag vill bli lycklig, det är vad jag ägnar min tid åt.. kanske inte jämt.. men ibland.. känna lyckliga stunder

varje minut av mitt liv är min.. bara min

så nästa gång du påstår att du inte har tid.. är du säker på det?

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag fick en tankeställare då jag läste ditt inlägg. Du har så rätt. Alla har lika mycket tid, men alla använder den på olika sätt. Man lär sig något nytt utav varje händelse i livet, stora som små, bra som dåliga. Det gäller bara att vara på det och göra det till positiva saker i livet. Ofta är det motgångar som man lär sig mest av och som ger en ökad livserfarenhet.

2008-01-08 @ 17:24:57
Postat av: Sarah

helt riktigt!! mkt tänkvärt..har funderat lite på dina magsårsbesvär o dylikt.. när du skrev din summering av 07, så skrev du bla att det blivit bättre osv, o att du slagit dig till ro..kanske kan gå hand i hand det där? måste vara jätteskönt att bara komma på sig själv att "här vill ja bo".
GO=)
O ja, det finns vinterskor i solle, men dock bara 2affärer:S sko affärer dock...
kommer att ha det jättebra!

2008-01-08 @ 17:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0