Pensionärskurs

på sarahs begäran får ni en gratis pensionärskurs av mig, stegen mot hur man blir en äkta pensinärswannabe :)

steg 1 "pensionär light"

  • använd uttryck som "hujedamig", "kors i taket " och  "ja på min tid när ja va ung, då..."
  • se tvättstugebokningar som ett nöje, o se fram emot o få tvätta
  • skriv arga lappar till grannarna om tvättstugan, helst angående luddet i torktumlarn
  • skaffa minst 1 katt, o prata med katten. inte bara enstaka ord, utan ha riktiga konversationer med katten
  • använd din katt som ursäkt för o slippa umgås me folk "nä ja kan inte, ja måste va hemma med katten ikväll
  • när du uppfyllt dessa kriterier är de dags o komma upp i nästa nivå



steg 2 "80+"

  • klipp ut kuponger i reklambladen o utnyttja. spelar ingen roll att du måste åka på 14 affärer för o göra dina inköp, du sparar ju faktiskt 13,50 om du har tur
  • ställ klockan på 5 de dagar du är ledig, med anledningen att "då får ja ju somna om, om ja missar de så känner ja inte att jag har sovmorgon"
  • anse att kliva upp kl 6,30 ÄR sovmorgon, kliv upp då fast du e ledig, av anledningen att "måste kliva upp o sätta mig på bron o njuta av kaffet, innan grannarna vaknar o stör dig
  • kl 11 på förmiddan om du e ledig ska du ha hunnit kliva upp, vart nere på stan, storshoppat och hunne hem o gjort lunch
  • tyck att allsång på skansen (så ska de låta vintertid) är de absolut bästa program som nånsin gjorts, veckans höjpunkt
  • rynka på näsan o fundera på vem fan dom pratar om när folk nämner namn som Danny o snygg-erik
  • när dessa kriterier är uppfyllda, då är ni nästan uppe i min nivå



steg 3 "Elitpensionär"

  • Tvätta MINST 2 ggr i veckan
  • Mangla lakanen, om mangeln är trasig, STRYK lakanen
  • stryk för övrigt resten av kläderna oxå
  • koka välling åt dina katter på morgonen
  • lägg dig senast kl 22.30
  • intala dig själv att Imperiet och Noice är ny modern musik
  • plocka bär o koka egen sylt/saft
  • fyll frysen med diverse bär på hösten, oavsett om du gillar bären eller inte (det kan ju va bra o ha)
  • spara på gamla trasiga kläder, o använd som dammtrasor, för de e dyrt o köpa nya
  • baka ditt eget bröd
  • bli förvånad när man hör att folk inte gör ovanstående grejer



så där sarah (o ni andra) bara o börja skaffa PRO-poäng nu








Kommentarer
Postat av: Stoffe

TANT

2008-07-16 @ 16:32:10
URL: http://stoffevikstrom.blogg.se/
Postat av: Anette

SKÖNT!

Då har inte jag någon pensionärspoäng ännu. eeee Jo allsång på Skansen o Så ska det låta kan jag ju inte missa förstås...mina favoritprogram:-)

2008-07-16 @ 19:38:47
Postat av: Sarah

coolt:=) nu ska ja plugga:)

2008-07-18 @ 19:46:56
Postat av: Anette

Du...säger inte pensionärer oxå: Jössös Amalia? I alla fall så har jag hört det;-)

2008-07-19 @ 16:34:29
URL: http://anettef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0