redovisning av statistiken

redovisning av sängklädsbyten

statistiken visade att av de 67 personer som läste det blogginlägget så är det endast 3 st som överhuvudtaget byter sängkläder.
varav en bytte var 3e vecka ungefär (21 dar säger vi) en varannan vecka (14 dar) jag varje vecka (7dar) och en alldeles för sällan... eftersom de e ett stort diffvärde så sätter jag var tredje vekca på sarah oxå.. så de blir lite lättare o räkna ut (21 dar alltså)

så om vi tar oss 4 så blir medelvärdet för sängbyte 21+14+7+21= 63/4= 15,75. = ca var 16e dag

så jag byter för ofta, eftersom ja ligger ca en vecka under medel...

fast tar vi resten av oss..

67 läsare av inlägget, minus 4 som har svarat = 63 läsare, som aldrig nånsin har bytt sängkläder..
och inte för att ja ha jättekoll, men ja skulle gissa på att min blogg har en medelålder på ca... 27 år (vild chansning men ja kör på den).
o av dessa har alltså ingen nånsin bytt sängkläder så de blir
63 (antal läsare som ej angett svar) x 365 (dagar per år) x 27 (medelåldern på mina läsare, alltså antal år som dom inte bytt lakan på)  =22995 + 21 + 14 + 7 + 21= 620928/ 67 (totalt antal läsare)= 9267.


så om ja ska tro på statistiken så byter mina läsare lakan var 9267e dag ungefär i genomsnitt...

så nä.. ja tror ja kör vidare på en gång i veckan, känns ju lite fräschare än er ;P


puss



OBS! om ja ha råknat fel så får ni gjärna rätta mig



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0