ojsan

asså, mitt pensionärsliv börjar bli jobbigt, ja måste dricka lite mer alkohol inser jag..

jag håller på o försöker göra mig av med alla 1000 kilo bär jag har i frysen från fjolåret, nu ha ja gjort rövinbärssaft, rövinbärsgele, hallonsylt, blåbärskräm, rabarbersaft o lingonsylt.. jo men visst spisen ha stått varm idag.. men alltså.. nu e de sluuut på flaskor o burkar.. därför må ja genast dricka mera alkohol, så ja får lite fler tomflaskor.. äre okej att sätta i sig en 70s wiskey så här på söndaseftermiddan i syfte att få en till flaska.. ja ha ju mera bär ju....

o glasburkar.. de e ett stort problem.. eftersom jag är en pensionär o kokar min egen sylt o aldrig köper så får ja ju som inte några burkar över.. så där e de fetkris.. så.. om nån känner att dom ha för mycke glasburkar o flaskor te övers kan ni ju komma förbi åspalatset o lämna lite.. såg att dom hade billiga äpplen på ica o.. e lite sugen på o göra äppelmos :)

nä nu ska ja starta spisen igen.. men nu äre mat som gäller

pussen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0