ja e bra

jag vill bara påpeka hur nöjd jag är med mitt liv! även fast jag gnäller rätt mycke ser ja när ja läser mig egen blogg. men ja må ju säga att fast jag tycker det är skitjobbigt o fatta beslut om vart vill ja bo? vart vill ja jobba? jag vill inte va i solle o ja vill inte massa saker..

MEN, jag har iaf möjligheten att välja. det finns ju människor som inte har 3 jobb o välja mellan så de e inte det att jag är otacksam, jag sitter ju i en guldsits.. men lite svårt är det o välja.. jag vill inte sitta när jag är 70 år och ångra saker jag inte gjort.. men samtidigt vill jag ju inte sitta o ångra saker jag gjorde.

möjligheterna med sundsvall är massa, ny stad, fin stad, stort sjukhus, bra lön..

men samtidigt så ska man ju se till vad man har. här i övik har jag ju faktiskt mina vänner, värsta söta grabben, världens finaste lägenhet... så om man ska lära v sina misstag... känns lite som "been there, done that, got the t-shirt" när ja flyttade från östersund till övik... kanske dags för mig att sluta söka nya saker o faktiskt nöja mig med det jag redan har?

hela mitt liv har jag vart väldigt strävande efter nya mål.. och jag har faktiskt aldrig sutte på sofflocket o drömt om saker.. alla mina drömmar jag haft har jag sett till att förverkliga. när jag bestämmer mig för att jag vill nåt så brukar det bli så oxå.. på ett eller annat vis

och nu är jag faktiskt nöjd.
jag är snart färdig sjuksköterska, och jag vet att jag kommer att bli en jätteduktig sån.. jag behövde verkligen mitt års uppehåll för o komma fram till det, för 1,5 år sen trodde jag aldrig att jag skulle klara av att jobba som SSK, kände att jag hade ingen aning om nåt.. men nu vet jag att jag kan, o jag är bra.
jag har vänner jag tycker om, o jag tror nog att dom tycker om mig oxå, fast ja e lite knasig
det enda som jag verkligen saknar i mitt liv just nu är min lilla kaysa. det känns som det fattas en bit av mig när inte hon är här. o jo jag vet att jag låter skittöntig, för hon va bara en katt.. men då får ni tycka ja e töntig, för de va hon inte, hon va min lilla älskling, o hon fattas.
men i det stora hela så är ja nöjd, glad att jag är jag.

så kanske ja ska nöja mig med det, o sluta söka o börja leva?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du är bäst vännen, jag tycker om dig för den du är, alltid skoj att va med dig!! Du kommer att komma fram till den bästa lösningen som känns absolut bäst ang, jobb, flytt etc....KLraaaam

2008-03-20 @ 11:01:14
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0