klipp klapp kluppt

jaha, så här va min dag 1 hemma
vaknade på tok för tidigt, hade ju glömt o stänga av det återkommande alarmet på min mobil, så 05.25 tokringde de i mina öron.. sen kunde ja inte somna om så de va bara o kliva upp de. kl 10 idag va min deadline till o tacka ja eller nej till sundsvall.. så kl 10 idag ringde ja till Inga-lill i sundsvall o tackade.......NEJ..till jobbet. kl 10.02 hade ja panikångest när ja insåg vad jag hade gjort!!! fuck..nu måste ja ju bo i övik resten av mitt liiiiiv!!! eller, ja i sommar då.. men ja känner ju mig, stannar jag i sommar så då kommer ja ju o bo här till döden skiljer mig åt, ni minns väl hure blidde sist ja bestämt mig för o flytta härifrån? då minsann hade ja värsta planerna o skulle byta tebax te skolan hemma i öset o allt.. men här e ja, 3 år senare.. de e fan lika bra o inse, ja kommer aldrig flytta från övik buuuäähääää!!!!

men de e ju tur ja ha min favoritsyster sonja här :) så ja slipper sakna min egna familj så mycke :)

jaha sen när ja väl hade kommit över de där me att jag tackat nej till sundsvall så va de bara o ringa till lilla maria på öviks sjukhus o säga att ja fortfarande e intresserad av jobb... o då minsann ville hon att ja skulle komma o skriva på papper på månda o bli anställd.. men ja får inte veta förrän efter tisdag vilken avdelning ja kommer o hamna på!!! va faaan e de hennes elaka plan att jag ska bli lurad o jobba på 6an? ja börjar nästan misstänka de.. hm...ja intrigen fortsätter haha

appropå intriger.. träffade mrX igår (ja dumt, ja vet, men man kan inte alltid tänka efter innan). han e fan som snus för mig. jag är beroende. det går skitbra så länge ja inte är i närheten av det, då klarar ja mig hur länge o hur bra som helst, men när man får lixom serverat precis framför ögonen är de svårt o låta bli. o fast jag vet, o alla andra vet att det är farligt, onödigt, dumt o allt möjligt så är de skiiitsvårt o låta bli.. o sen ångrar man sig efteråt o känner sig som en hemsk människa. så de e fan som snus.. alla andra killar ja dejtat (alltså de e inte så många som det låter nu, de kanske handlar om 4 stycken) är som onico, de funkar men de e inte det man vill ha lixom ;) haha
jag vet att det aldrig kommer o bli vi som lever lycklig i alla våra dar ihop.. de e lixom kört.. de ha ja vetat i alla dessa år.. men tror ni ja tänker så här logiskt annars? näää ja lever i små söta drömmar o bygger luftslott...
nä, klokt vore om ja drog till sundsvall, jobbar, hittar mig en ny karl, producerar ungar på löpande band o moving on with my life.. de här e inte bra för mig... i längden...

jaha men åter till dagen, sen va ja iaf in på stan o skulle boka klipptid. kom dit vid 13.15.. fick ingen tid förrän 16.. (ja de vet ja väl att de e bra att man får tid samma dag, men står de drop in så är de lixom drop in, inte drop in om 3 timmar ju) så tjohoo, va skulle emma göra på stan i 3 timmar, alla jag känner jobbade eller va ohemma.. så de va bara o knata runt o göra ingenting i 3 timmar. men attans va fin ja vart i håret sen då...
men kort.. jäkligt kort.. för kort... fast inte kort kort alltså.. utan kortare än annars..

nä nu ha ja lagt ner alltför lång tid på denna blogg...

förresten, det blir fest den 29, så ni vet, men lokal e inte spikad än.. ja hade en på g, men de sket sig idag fick ja veta.. så om nån vet nån bra lokal, då får ni pronto höra av er, börjar ju bli skitsnålt me tid nu.

men, äh, ha de bra hörrni


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0