sundsvall

idag ha ja vart på en ny intervju i sundsvall.
camilla hade lite tråkigt så hon följde me till sundsvall, så vid 9 imorse satte sig två glada pigga brudar i en grön audi o susade ner till sundsvall. kl 11 va ja på intervju, först på vårdhotellet o sen på ortopeden. o ortopeden va ju som inte meningen att ja skulle på intervju på, de vart av bara farten när ja träffade personalchefen. de där intervjuerna hade jag förväntat mig skulle ta typ 45 min.. jo tjena 2 timmar.. för prata de kan dom göra i sundsvall iaf. jag tror inte jag sa många ord, jag hann inte.. men nu vet ja iaf allt som e värt o veta om sundsvalls sjukhus.. o shit om ja skulle få för mig o jobba där, jag skulle ju aldrig hitta.. ta fel hiss en gång sen skulle ja va lost. ja intervjuerna gick ju som sagt bra.. tur camilla har en mor som jobbar på sjukhuset där, så hon hade nåt o roa sig med när ja satt där i flera timmar..
sen efter lite lunchande så va vi på lägenhetsvisning.. typ 100 trappor upp.. men de va ju mitt i stan iaf.. om man nu vill bo mitt i stan.. om man nu vill bo i sundsvall.. man kan ju tro att ja ska flytta dit nu.. när ja går på intervjuer o lgh-visningar.. hm.. får se va de blir av detta...

sen vart de ikea.. o jag skulle inte ha nåt särskilt.. men de blev:
1 köksbord + 4 stolar
o när ja köpte nytt köksbord så va ja ju tvungen o ha nya dukar till köksbordet.. så de blev de.. o så va ja ju tvungen o ha nya stolsdynor till de nya stolarna.. o så va ja ju tvungen o ha en ny servis som passar bra till bordet.. så de blev lite spontanköp..
sen måste man alltid köpa servetter o ljus när man e på ikea.. så de blev de oxå.. sen ha ja ju gjort om mitt sovrum till ett vardasrum + alkov, o fått en ny soffa, så då va ja ju tvungen o köpa en ny vardasrumsmatta.. så de blev en sån o.. o ett nytt diskställ blev de oxå, när ja lix va i farten o spendera pengar... så mina impulsköp slutade på en ganska hög summa..
träffa storebror o jennie oxå på ikea.. så även jämtlandsborna va på storstadsbesök =)

sen efter o ha gjort av me alla pengar jag inte har så åkte vi ner på stan o träffa johanna o gick o käka oxå.. så de va en rätt bra dag.. dyr dag.. så slutatsen är väl att ja inte bör flytta till sundsvall.. de blir så dyrt o bo så nära ikea haha.. bättre o bo i övik ;P

så om nån e sugen på o komma o skruva köksbord imorrn så e de bara o komma.. ni kan få ett gammalt köksbord på köpet..

nä nu ska en trött o fattig emma ta o kika på schemat o se hur ja går i skolan imorrn.. sen soooova!!! attans va trött hon e fröken nu :) men fiiiint kommer ja o få minsann

Kommentarer
Postat av: sarah

du får ju inte flytta till sundsvall!!
Blir ju utan barnmorska då!!
nopp..det går icke alls det*s*

2008-03-26 @ 22:17:30
URL: http://tiaras.blogg.se
Postat av: emma

haha nä de e klart.. fast de e klart ja ska bo i övik..så fint som ja frå nu i min lgh kan ja ju inte flytta e ;P

2008-03-26 @ 22:45:30
URL: http://sessemmas.blogg.se
Postat av: camilla

Jaså..du storshopping på IKea=) Där ser man=) TRevligt med sällskap ner antar jag..nu ska jag snart lämna in nycklarna till lägenheten å sne bege mej till Umeå för lite Handledning..snart syns vi ju...då blir de skoj!=)
Kram på dig!

2008-03-27 @ 11:03:48
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0