vart ska ja bo?

panik, ångest, obeslutsamhet, grubblerier.. de e sammanfattningen av hur jag känner just nu.

jag har alltså blivit erbjuden (de e inte helt klart än men näst intill) jobb på 3 ställen... Norge på en resurspool, ett sjukhus alldeles utanför trondheim, där ja får gå mellan 3 stycken avdelningar från juni till september. tokbra lön, 33 i månan.. men ja känner att jag kanske vill ha lite mer erfarenhet av yrket innan jag vågar mig på att åka dit, inte bara för språket, utan dom ha ju lite annat system än i sverige. så norge komer ja nog att tacka nej till o skjuta på framtiden.

sen va de dom här två andra erbjudanden.. övik och sundsvall. i övik vill dom att ja ska va på en viss avdelning som jag verkligen inte vill va på.. jag hade min praktik på denna avdelning.. och jag kan säga att jag vantrivdes fruktansvärt...dels kom inte jao min handledare överens alls.. o sen mådde ja så dåligt.. jag hade inte tvivlat en sekund på att jag ville bli sjuksköterska innan ja gjorde praktiken där.. men dessa 8 veckor jag va där tvivlade jag varje dag.. jag hade en klump i magen varje dag ja gick dit, mådde illa och kräktes varje kväll när jag kom hem.. jag avskydde varje dag där. upplevde fruktansvärda krav på att kunna allt, o inte fick jag nåt som helst stöd av min handledare heller.. jag hoppade ju till o med av skolan ett år efter den praktiken.. så jag vill verkligen inte.. helt seriöst så skulle ja hellre jobba på mcdonalds än o va syrra på den avdelningen... så övik tänker ja bara jobba ifall ja får va på nån annan avdelning..

sundsvall: dit tror ja att ja vill.. dom erbjuder en rätt bra lön o sundsvall är en fin stad.. men... jag vet inte om jag vill... börja om o flytta till en ny stad där jag inte känner nån.. jag ha ju gjort det en gång när jag flyttade till övik.. och det var riktigt jobbigt.. första 2 åren i övik va dom värsta jag vart me om.. jag vet inte om ja vill uppleva det igen.. o jag trivs ju jättebra i övik, har underbara vänner o en tokmysig lgh o trivs med livet just nu..

Usch.. vad ska ja göra???????? råd önskas!!!!

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag tycker att du skall flytta till sthlm eller bo kvar i Ö- vik! Fast nu är jag ju självisk! Sundsvall är en vacker stad! Följ ditt hjärta så kommer du att ta ett bra beslut. Det är viktigt att du trivs på den arbetsplats du hamnar på. Du kan ju pröva övik och om det inte känns bra så flyr du till Sundsvall eller så. Ditt beslut behöver ju inte vara permanent. Det viktigaste är att du mår bra!!! Kram

2008-03-02 @ 14:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0