etik o moral

om en person står i ett provrum i en affär, har klämt in sig i en klänning som tydligt syns att den e minst 2 storlekar för liten, fett  o valkar (personen är inte särskilt överviktig, utan de e enbart på grund av storleken på klänningen de ser för jävligt ut), personen står med sina vänner o alla är jätteentusiastiska o hävdar att hon ser sååååååå bra ut i den..
sen vänder hon sig om mot dig, som står vid spegeln o frågar: vad tycker du?

ska man vara ärlig o säga att näää du ser jättetjock ut i den.. eller ska man låtsas att den passar o hålla käft om sanningen??

det är ju en sak att vara ärlig mot sina kompisar.. men mot främmande människor? får man såra deras ego genom sanningen eller ska man låta bli?

Kommentarer
Postat av: Stoffe

sanningen tror jag

2008-11-04 @ 06:08:16
URL: http://stoffevikstrom.blogg.se/
Postat av: sarah

Eftersom du inte känner personen så får det väl bära el brista?känner man varandra så ska man kunna säga sånt också..kanske lite"nja,tröjan/klänningen är jättefin,färgen passar dig osv..men kanske en större st?"skulle dock inte våga säga det själv iof..

2008-11-04 @ 12:58:54
URL: http://tiaras.blogg.se/
Postat av: anette

jag skulle säga att jag att klänningen skulle sitta bättre om hon prövade en storlek större. Jag skulle säga att den såg lite tråmh ut...Ärlighet varar längst

2008-11-04 @ 17:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0