helg o lite till

nä men nu jäklar hade det redan gått o blivit tisdag.. hur gick det till, vad hände?

i lördas tog jag mitt pick o pack o drog till det förglömda landet jämtland.. hälsade på min käraste mormor o morfar, hem till moder o fader och spanade in hur läget låg där.. sen på kvällen så va de dax o upptäcka kroglivet i östersund (jag ha inte vart ut på krogen där sen juldan 2006.. toooklänge ju) så jag letade upp lill-fred o lurade med honom till Johan.. o där satt vi o drackte vin o filurade på gamla minnen.. o insåg att jäääklar va gamla vi har blitt.. de e 10 år sen ja lärde känna johan.. huuuga va mycke dumheter (o enstaka klokheter) vi hunnit med sen dess..
efter nån timme anslöt sig micke till oss oxå.. han va de oxå 700 år sen ja träffa.. ha nog knappt sett till han sen andreas tiden tror ja..

hur som helst, så är det tydligen G3 som e det hetaste utestället nu för tiden (vilket lät mkt märkligt i mina öron.. G3 ha alltid vart känt som stället där bara desperata 40+ are går på (kallades även dinosarie-grottan på min tid) och om nån under 40 skulle gå på G3 så var det bara i enbart syfte attt desperat hitta ett "fem-i-två-ragg" ni vet "fri sprit o taxi hem"

men jaha nu för tiden så går tydligen folk dit (eller är det vi som blivit gamla o desperata???)

och jag insåg ju skillnaden i proportionerna på städerna övik o östersund oxå hhahaha.. jag tyckte de va skiiiiiitmycke folk ute, trångt o jävligt, medans johan o fredrik utbrast "men shit va lite folk de e ute"
de va ju iof forumet i vemdalen så alla var ju där..

hur som helst, HB e fortfarande vakt, emil jobbade fortfarande i baren, samma gamla människor ute.. så inte så värst mycke hade förändrats.. men ändå kändes allt så annorlunda.. faschinerande

o de bästa med östersund kontra övik e ju att bussarna går fram till 04.00 så man slipper ju fundera över skjutsar o taxi o jäkelskap

sen på söndan va de farsdag.. så då käkades de tårta o grejer.. sen följde jag med min mor på ljusparty.. investerade i doftljus o melts (melts e såna där man lägger i behållaren till aromaljusstakarna, så smälter dom ner o doftar sen) så nu kommer de lukta jul och glittrande bärnsten hemma hos mig.. om ni undrar hur glittrande bärnsten luktar så äre bara o komma så ska ni få känna

ja de va väl den informativa sammanfattningen av helgen jag har att bju på

pusselipuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0