teori

sa jag att förskolan jag jobbar på är en kristen förskola? om inte så kan jag bekräfta detta nu..

svenska kyrkan är alltså min arbetsgivare, jag får lön från svenska kyrkan.. vilket i teorin borde innebära att jag står i klass med jesus eller?

iaf på samlingen idag så insåg jag att det finns faktiskt sånger jag aldrig har hört.. här snackar vi inte blinka lilla stjärna eller andra normala barnsamlingssånger.. här va de jesus o halleluja för hela slanten.. intressant må ja säga.. eftersom vi har en döv oxå i vår barngrupp så tecknar vi allt vi sjunger.. o nu ha ja lärt mig hur man säger jesus på teckenspråk... halleluja moment, som idol-kirshti skulle säga..

teckenspråk i sig e inget nytt för mig, dels har jag läst det i både högstadiet och gymnasiet, men jag ha aldrig fått använda det på "riktigt" förutom med min tremänning..men han och jag har utvecklat en egen kommunikation.. som bygger på att han läser på läpparna och han tecknar.. vilket innebär att jag själv aldrig behövt teckna, bara tolka det han tecknar.. o att teckna med en trotsig 3åring.. de e nåt helt nytt för mig.. lite småspännande.. känns ju att man e lite ringrostig..

näe.. nu ska lillemma sova.. gnatt!

Kommentarer
Postat av: sarah

häftigt!!o du kan löneförhandla med gud nu:)hehes

2008-11-15 @ 14:39:14
URL: http://tiaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0