torsdag

jo

jobba gick bra, jag får komma tillbax imorgon så nåt rätt måste jag ha gjort ;)
jag hade ju nästan glömt hur kul jag tyckte det var att jobba med barn.. var ju så länge sen.. men jag kom ihåg lite iaf hihi

fatta vad skööönt de känns.. alltså bara dagtid, inga helger inga kvällar (ok har man stägning jobbar man till 17.30.. men va fan 17.30, de e ju inte kväll)

imorrn jobbar jag 10-15.. fatta vad soft, 10, kan man börja så sent?

har ju nästan lika hög lön som jag har som syrra oxå (nu ljuger jag lite, men inte mycke, 1500 mindre får jag.. minus ob oxå då såklart)

o de e ju så fruktansvärt roligt.. får vara på småbarnsgruppen här oxå, de e ju de jag vart tidigare oxå, så den biten kan jag ju.. ska planera samlingen för på måndag äre min tur o va pedagog (haha snacka om att bli inslängd från ingenstans, jag får ett jobb jag inte har sökt, får helt utan vidare tjänsten med en dags förvarning, och ska ha eget ansvar över gruppens aktiviteter redan från måndag.. inskolning vad e de?)

o när de börjar kännas som ja får lite flyt i tillvaron, tror ni inte dom ska hålla på o jävlas då me mitt lilla liv.. det ringde en dam från ett annat ställe i eftermiddas.. o erbjöd mig en tjänst som sjuksköterska, 3 månader.. så nu måste jag ju fatta ett beslut igen.. ska jag ta jobbet som jag faktiskt har skaffat en 3årig universitetsutbildning till, på ett ställe jag inte e supersugen på o vara på (de på kommun kan ja avslöja) men få ett rätt bra lönelyft och därmed lite mer erfarnhet som syrra.. eller ska hon jobba på dagis, där hon stormtrivs både med personal o barn (ok de ha bara gått en dag, dom kan ju börja hata mig snart) med lite halvtaskig lön, men superbra arbetstider och superroligt jobb?

varför måste jag alltid tvingas fatta jobbiga beslut precis när allt börjar kännas något sånär hyffsat?

på lörda blire smyckespartaj, tjolahopp

Kommentarer
Postat av: sarah

men du..du hade förskole vicket i 8v?o sskjobbet i 3mån..om det är i en annan kommun o du måste pendla o stöka på. så tjänar du kanske in att jobba kvar i övik tillsvidare,du kan ju kanske få förlängt efter jul? osså har du ju tid o ro på dig att söka "riktigt" jobb när du jobbar kvar i övik..

skiljer ju "bara" en månad..o runt jul kanske du kan vicka på sjukhuset?

Kram

2008-11-14 @ 10:34:56
URL: http://tiaras.blogg.se/
Postat av: emma

nä det är denna kommun

2008-11-14 @ 17:42:49
URL: http://sessemmas.blogg.se/
Postat av: anette

följ ditt hjärta. Jag tror du vet vad du vill. Välj det som är bäst för dig!

2008-11-14 @ 18:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0