en dag

en dag i emmas liv ser ut så här

05.42 vaknar o är överlycklig, jag hade en sån underbar dröm, jag var ute o gick, de va alldeles grått på himlen o de regnade på mig...regnet blev kallare o blötare, o lite hårdare, sen kände jag flingorna.. de va SNÖ!! jag hade sån fruktansvärd lyckokänsla när jag vaknade, så där så ja bara ville springa upp o skutta..tills jag kollade ut genom fönstret o insåg att de bara var en dröm.. de va ingen snö ute.. bara en jäkla höst.. löven satt kvar på träden.. fan oxå..

05.50 (ca) somnar om igen..

08.25, vaknar andra gången av att S ringer o undrar ifall jag vill hämta min tvätt så hon kan hänga sin (varför säger man tvätt egentligen, den e  ju ren när den e torr.. vid vilket stadie slutar tvätt vara tvätt o återgår till att vara kläder? logiskt sett borde de ju vara när dom kommer ut ur maskinen.. fast man påstår ju at man hänger tvätt?)
iaf.. jag klev väl upp och gick o hämtade min tvätt.. som för övrigt fortfarande ligger kvar i tvättkorgen o väntar på att få komma in i garderoben..

08.50 äter frukost (eller dricker kaffe o käkar 8 russin e väl närmare sanningen för vad jag egentligen gjorde.. men de låter ju hälsosammare om man påstår att man äter frukost..)

sen ägnade jag förmiddan åt att fortsätta möblera tillbax mitt vardagsrum... min inredningstanke där är att sy svarta draperier till sängen.. alltså gömma undan sängen.. färga sofföverdraget svart, o köpa svarta panelgardiner med silver mönster på.. va tror ni? svart hem åt en svart själ? ja tror de blir lite coolish.. ska kanske ta en sväng på stan imorrn o spana in lite tyger.. om förkylningen har lagt sig.. känner mig fortfarande som en vandrande michelingubbe med rinnande näsa o hostar ihjäl mig..

sen åt jag lunch.. kycklinggryta med pasta.. kl 12.00 faktiskt.. sen tyckte jag de började bli dax för en dusch o lite tandborstning.. kl 13.50 (vad jag gjorde däremellan, vet jag faktiskt inte, men jag stod med tandorsten i munnen o håret okammat efter duschen iaf kl 13.50) så kom markus.. jag förstår faktiskt inte vad som händer mellan oss.. vi sa inget... vi bara satt o kramades i soffan i vad som kändes som 5 min, men de va 2 timmar.. ja alltså vi pratade ju med varann, vi va inte knäpptyst i 2 timmar.. men vi PRATADE inte om det vi borde.. alltså det aktuella statusläget.. jag ville inte fråga, för jag är lite räd för svaret... men hans "ligga lågt och hitta sig själv" varade alltså i typ 24 timmar.. så jag vet inte.. han kanske kom för o se om han hittade sig själv i min soffa.. han kanske trodde han glömt sig där.. jag förstår faktiskt inte.. en sak om han bara vore ute efter sex.. men då ska man ju fan kn***a oxå.. o inte ens de får ja ju.. ja jag fattar faktiskt inte.. eller de gör jag ju.. jag förstår precis.. han vet inte vad han vill.. men då kan han ju lix hålla sig hemma o inte hos mig... jag blir ju kär ju.. o att vara kär är jobbigt.. kärlek slutar ändå bara med att nån gråter.. o de brukar bli jag..

iaf.. continue.. kl 15.45 va de slutkramats.. så då skjutsa han mig på hemköp o släppte av mig där.. där jag inhandlade: mjölk, ost, filmjölk (min laktoskänsliga mage kommer älska mig som ni ser) glass, mjukost, franska, snus, tonfisk, toapapper och pumpakärnor.. sen promenixade jag hem..

16.25.. hemma..

16.50.. åt en vällagad måltid i form av varma mackor.. eller de va ju inte varma mackor har jag fått lära mig.. varma mackor e dom tydligen bara i ugnen, men jag hade ju mackjärn (eller smörgåsgrill om ni hellre vill de) så de va tydligen toast jag åt.. men iaf så åt jag de..

18.00 (haha ja jag erkänner, jag e knasig som skriver ner i detalj precis vad jag gjort, men erkänn.. ni e ju knäppare som fortfarande läser, ni borde ju ha slutat för typ 20 rader sen) så kom johan o therese o avnjöt kaffe o glass, samtalade om livet och spanade in min målning.. väggmålning alltså.. eller alltså, färgen på väggen, inte nån konst alltså..

20.11 kickade jag ut besökarna för o ta kvällsprommen me bengis.. idag tog vi en lång en.. vi gick över lillback te gullänge o sen hem te ås.. 1, 2 mil räknade min fenomenala stegräknare ut att vi gick..

22.00 (typ, kan diffa på en 10 min +/-) kom hem.. drack te o kolla på tv.. o nu kl 01.20.. sitter här o funderar på varför jag inte lagt mig o sovti än..

gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0