herr gårman vs fru gårman

jaha.. topnyheten idag var ju tydligen att vägverket har designat en ny skylt, herr gårman (skylten vid övergångställen alltså, om nu nån missat de) har fått en konkurrent av sin fru, fru gårman.. så nu sitt de feminister o jublar i sverige!! men ursäkta??? är detta verkligen ett steg för jämställdheten?? en jävla skylt?? jag måste ha missat en poäng i samhällsdebatten..

vi har inte nåt lika löner för lika arbete, att pappor stannar hemma o är pappaledig, eller fått bort stämpeln att en tjej som ligger med 3 grabbar är en h**a medans killar som gört är en hårding.. men.. vi fick ju iaf en skylt!!?? eh.. ja, tack tack

jag ser absolut ingen som helst meningsfullt i detta med skyltarna

men, å andra sidan e ju mitt drömyrke o va hemmafru oxå så.....


/eeeeee

Kommentarer
Postat av: Anette

Va? Har gubben på skyltarna fått kjol nu...har den blivit transa??? Hme...var har du sett sådana skyltar...har helt missat. Jag trodde att den hette Här går man...å var asexuell...man lär sig alltid något nytt.

2008-09-30 @ 22:27:10
Postat av: emma

1798975.svd" rel="nofollow">http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel1798975.svd



där har du :) va ju topnyheten på tv4 nyheter imorse

2008-09-30 @ 23:24:40
Postat av: Stoffe

Vad dem hittar på!

2008-10-01 @ 10:56:33
URL: http://stoffevikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0