inlägg i bloggen

då e man nyss hemkommen från öset då.
var på dop i lördags, +30 årskalas.. var riktigt trevligt..

en Ronja Ines (eller kanske Inez, vet inte hur dom tänkt stava, sarah? ) var det som döptes.. o sötare flickebarn får man väl leta efter, hon va så himlans snäll o söt o int grät hon heller eller nånting.. o jag tycker ju inte om bäbisar (alltså, jag älskar barn, när dom ha blivit en si så där 8-12 månader, o börjar på o prata o gör saker, fast jag tycker ju inte INTE om barn, alla barn är söta o de e klart ja tyck om dom (undrar om nån kommer at ens försöka förstå vad jag menar, men kontentan e att jag visst gillar barn, men ja), men småbäbisar tyck ja mest bara låter, e skrynkliga o dreglar, MEN de jag ville ha sagt var att denna lilla tös var ju bara för söt, o inte låter o inte dreglade så jättemycke på mig o jag helt enkelt bara smälte...

i övrigt var ju själva dopet oxå fint såklart, håsjö kyrka, för er som inte vart i håsjö (vilket är rätt många o de e förståeligt) så e den kyrkan supervacker, byggd på typ 1600 talet eller nåt sånt, o ligger i en av jämtlands finaste delar, med skogen, dalarna o bergen.. verkligen superfiiiint där

o sen bjöds de på mat.. massa mat, o tokgo mat, sen nånstans där under middan så övergick dopkalaset till 30 års fest, o de va skojs (de va alltså inte ronja som blev 30, utan hennes mamma, sarah)

o de va lite skoj, för de va några stycken från den gamla (kanske inte så jättegoda) tiden som jag inte träffat på flera 100 år (iaf 5 år typ) o de kändes så kul, för de kändes inte som de gått 5 år, förutom att vi blivit lite rynkkigare o slappare i huden då, men alltså, stämningen o samtalen flöt på precis lika bra som för 5 år sen.. nu e vi i de sällskapet kanske inte så blyga av oss så nån av oss nånsin skulle vara tyst men ändå, de va verkligen jätteroligt o träffa dom..

så tack sarah för ett jättefint dop/kalas, jag ser fram emot 40 års festen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0