kallast

kallt

Published: 10 minuter sedan

oh sköna söndag.. vakna imorse av att de va snooorkallt, ja höll på o förfrysa i mina ådror.. sen kom ja på att de berodde på att jag hade ju inget täcke.. jag kom hem så sent igår o orkade bara inte ta mig ela vägen till tvättstugan o hämta min nytvättade täcke.. så ja la mig med bara påslakanet.. vilket jag bittert ångrade imorse..
sen ha ja mest sutte o kollat på tv o umgåtts med min granne som e dygnbakis.. haha underhållande o se de små liven på dette vis.. ja tyckte rakt synd om han..

nu ska ja snart iväg o jobba.. i inte hade ja nån matlåda heller tills idag.. så nu står ja o tokkokar makkisar o meatballs.. huvva nå så äckligt.. ja gillar ju inte makaroner.. men jag hade inte tiden o koka pärer.. så de får vääl bli äckelmakkisar då..

vad gjordes igår kväll då? jo då cruisa vi runt stan o spanade.. va o drog en sväng genom bjästa, mellansel o moliden oxå, ja o bengis.. konstaterandet va ju iaf att de va mest drag i bjästa.. de kryllade av fjortisar utanför ica.. alltså inte bara några få, de va ju en hel tomtearme av små varelser som hoppade runt o tiggde cigg av varann.. spännande upplevelse..

va tradarfest på parken oxå, o där konstaterade jag att jag må ju byta livsfilosofi! jag ha ju alltid sagt att jag vill ha en lastbilschaffis, för dom e så manliga.. men ack så fel jag måste ha haft.. dom va ju inge manliga, dom hade ju slips o kavaj hele bunten! va faaeen e flanellskjortan o ölmagen? e de så att dagens män e kostymbärare hele bunten? nä nu må ja fan ut i skogen o leta rätt på en skogshuggare me snus under läppen, en motorsåg i ena handen o reflexjacka.. där snackar vi manligt oh yea!

nä nu e makaronerna färdig, of to work!

hola

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0