människor

människor, varför finns dom?

jag blir faschinerad av dagens samhälle.. har människan helt slutat tänka själv?
tänk alla tv-program som poppar upp överallt, som
lyxfällan, du är vad du äter,  o allt vad de heter..

lyxfällan, går ut på att två ekonomer åker hem till folk o ordnar upp deras ekonomi... eller på svenska, berättar för dom att man kan inte köpa saker för mer pengar än vad man har..
HALLÅ!!!! surprice surprice, måste man ha universitetsexamen 300 poäng i ekonomi för att komma på att man inte kan göra av med mer pengar än vad man har?? är folk på riktigt så dumma? jag vet inte, men plus o minus lärde jag mig iaf i lågstadiet, har man 2 äpplen, o sen äter upp två äpplen, då har man inga äpplen, o då äre inte läge att ställa sig o bju på äppelkaka

eller du är vad du äter.. där en anna skipper åker hem till folk o berättar att de e onyttigt o käka hamburgermeny o chips till middag, o upplyser om att de inte e jättebra o dricka 7 liter cola om dagen.. seriöööst, det berättade min hemkunskapslärare för mig, oxå i lågstadiet, eller kanske mellanstadiet...

eller kankse de bara e jag som e så perfekt att jag kan tänka själv..

men alla såna där program är ju bara korkade.. för livet är en ensamgrej, i verkligheten kommer det inte hem 2 utbildade ekonomer o styr upp saker.. det är sånt de flesta måste göra alledeles på egen hand

och vad man ska äta.. tänk va många ideer de finns om vad man ska äta.. prova o jobba en dag på ett ställe där det jobbar överhängande kvinnor.. alla lunchraster går ut på att sitta o jämföra sina matlådor, o diskutera olika dieter till det oändliga.. o visst, nog kan man säkert gå ner i vikt om man låter bli o äta soker, kolhydrater o allt vad man ska ta bort, tills man sitter där o det enda man kan välja o äta är en liten gurkskiva.. men seriöst, hur kul är det då? o om allt ska gå ut på att plocka bort allt det goda i livet, vad är det då för mening.. jo kanske man får en snygg beachbody, men är det så man ska minnas sitt liv när man sitt där på ålderns höst? jo jag hade iaf en snygg kropp..
skippa dieterna o så går man på normal näringslära, ät någorlunda nyttigt, o rör dig mer än vad du äter, skitenkelt..
fast de e klart, om de vore så enkelt, vad ska då tanterna i fikarummen prata om? hm...

nu kankse emma med psykiska ätstörningar, som kan i flera veckors tid inte stoppa i sig nånting annat än välling o russin, inte predika så mycke om näringslära, men jag behöver iaf inte en anna skipper som kommer hem till mig o upplyser om att det inte är nyttigt o leva som jag gör, det vet jag redan, det är inte jättenyttigt o dricka alkohol på helgerna heller, men de e mitt val jag gör

dessutom e ja rätt nöjd med mitt liv, min kropp o min tillvaro..

för jag fick lära mig en gång i tiden, att är man missnöjd med nåt, så hjälper de inte att sitta o klaga, gör nåt åt de istället.. o så kan man nog tycka att jag lever mitt liv

men skit samma, jag tycker iaf att människor i allmänhet är rätt korkade varelser

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nu är de väl så rätt så ofta med dessa tvprogram att de tar extremfall där folk är skyldiga flera 100000kronor eller där människor är extremt överviktiga, dock är det väl som en väckarklocka för dom att måsta inse att de inte kan fprtsätta såhär...anna skipper och lyxfälleekonomerna är ju som en vändpunkt för dessa människor samtidigt som de egentligen borde inse de alldeles själva utan att behöva synas i TV...själv skulle jag skämmas över att visa i TV vilken dålig ekonomi jag ahr eller vilka dåliga matvanor jag har...men alla har vi val som gör och ibland är väl dessa val inte de bästa och inte heller så väl övertänkt....vi bestämmer själva över våra liv och hur det blir..."det blir vad man gör det till" elelr hur emma?=) Bra inlägg av dig tycker jag, intressant och tankeväckande=)

2008-09-25 @ 14:31:38
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0