meningen med livet

den stora frågan, vad är meningen med livet? frågan har ställts lika länge som mänskligheten har existerat, de gamla grekerna har ställt den o letat svar, forskare världen över har letat svar, alla religioner har sina teser, men inga som nånsin kunnats bevisa.. o vart leder detta? jo tänk om det inte finns nån som helst mening? tänk om vi inte är en liten del av nånting större? vi kanske inte har fått en stund på jorden av en anledning, utan bara är här, pga av mikroorganismerna som byggde oss?

eller är det meningen med livet att man ska hitta kärleken o producera efterlevor, barn alltså.. för det är det enda som alla människor i alla tider har gemensamt, letandet efter en partner och bilda familj? men är det då så att det är det som krävs för att uppnå lycka? har jag i så fall misslyckats med meningen med mitt liv? är det verkligen så att man behöver nån annan för att bli lycklig? är inte livet en ensamgrej? måste man vara två?

och är det sant att det finns nån därute för alla? och finns det bara en som är menad för den andre? om de e så att de verkligen skulle vara ödet som styr? tänk om min rätta har blivit överkörd o dött då? vad händer med allas rätta? om dom inte hinner träffa varandra innan de e för sent? eller finns de flera åt varje? är inte människan gjord för monogami då? är vi egentligen polygamer?

eller tänk om de e så att vi verkligen bara e på en resa mot nåt större? att livet på jorden är en prövning inför nästa liv, varför är inte prövningen rättvis då? varför finns då klasssamhället? varför måste vissa växa upp i svåra förhållanden medans vissa andra föds med silversked i munnen, o deras svåraste livsprövningar är om de ska köpa en väska från gucci eller DC?

eller ännu värre.. om de e sant att vi återföds på jorden i nästa liv? finns då nån som helst mening me livet? om vi bara ska snurra runt i samma kretslopp om o om o om igen? o om vi ändå inte vet om att vi återföds, vad är då hela meningen? tänk om ja var drottning i det gamla egypten i mitt förra liv? va hjälper de mig n u då?

eller tänk om.. tänk om vi inte alls finns? tänk om allt bara är en illusion? eller en fantasi i nån annans dröm, i ett annat matrix?

eller om meningen med livet vore att uppnå sina drömmar och mål? är jag klar med mitt liv då? jag har inga drömmar o mål kvar.. jag har blivit sjuksköterska, jag har inga drömmar om o resa, de e ja klar med, jag ha sett de ja vill. o barn ha ja inte tänkt o skaffa.. det enda jag ha kvar på min lista att göra innan jag dör, de e o köra skogsmaskin.. om ja gör de, dör ja då?

vem vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0