sallad to go please

cafeterian på öviks lassa måste ju va de sämsta fik nånsin genom tiderna..
idag vakna jag o tog fram min jättesmarriga lunchlåda o ställde på diskbänken.. o naturligtvis så glömde ja den just på diskbänken när jag gick.. så på lunchen va de bara o plocka fram stora plånboken o gå o inhandla ätbar föda.. i resturangen serverades dock fisk med dillsås o potatis.. o de kände ju bara sååå skollunch från lågstadiet, sån där då mattanterna stod me köttyxan i högsta hugg, beredd o döda små barn som inte åt upp allt på tallriken, o man pulade in maten i servetterna, o skyndade sig o slänga bort när mattanten tittade åt ett annat håll.. så jag avstod dillfisken o letade mig ner på de södra delarna av sjukhuset (fast den flygeln ligger iof åt norr.. men alltså, jag håller ju till uppe på en höjd, o cafeterian ligger nedanför backen.. hm.. ja skit samma, ja gick till entreplan) och såg på den stora skylten att "pastasallad me ost o skinka" kostade 45 pix.. tokbra i mina öron så jag högg ju direkt.. kom tillbax på avdelningens personalrum o öppnar salladsskålen.. o får se.. en s.k sallad.. me kanske 3 skinkbitar, 4 ostbitar o 8 makaroner.. 2 gurkskivor o en tomatskiva hade dom kostat på sig oxå.. o salladsblad.. de va allt.. seriöööst, min katt behöver mer för o bli mätt..

men aja, shit happens, ja får väl se till o lära mig ta me mina matlådor i fortsättningen.. fortsättningen varar iof bara till på torsdag, sen äre game over för lill-emma.. då är jag inte sjuksköterska längre, då är jag en arbetslös sjuksköterska.. alla mina extraliv e slut då.. inge jobb= inga pengar, inga pengar= inge nöjen, inge nöjen=inget liv..

o inte hinner ja gifta mig rikt heller, den enda snygga läkarn som finns, han e ju bög..

min andra giftasplan jag hade, den försvann i lördas.. då hans helt instabila exflickvän (som själv betraktar sig som nuvarande flickvän) va helt rabiat o talade om för mig att jag citat: ska hålla mig jävliiiigt långt borta från hennes pojkvän slutcitat.. så jaja, snäll o beskedlig som ja e så gör ja väl de då..
orka trassla in mig i nåt med labila ex(?)flickvänner.. känns inte som jag har tid o ork för sånt

så på torsdag händer de, inge jobb, inga pengar (ok alla pengar kanske inte tar slut just precis på torsda, kanske räcker en liten stund till om ja ha tur) o ingen kärlek.. lixom bara kyrkparken som väntar, sätta mig där me a-laget o hänga istället.. ajaaa shit happens


Kommentarer
Postat av: anette

kom till sthlm...här söker dem grymt mkt efter syrror. Du kan få tjänst som distriktare m.m. utan sådanutbildning,,,,m.m. flytt till fjollträsk å oss här nere:-)

2008-09-16 @ 23:45:39
Postat av: Stoffe

eller till umeå, brist här med

2008-09-17 @ 10:56:54
URL: http://stoffevikstrom.blogg.se/
Postat av: sarah

eller till långsele, här behöver vi verkligen duktiga sskare...

2008-09-17 @ 21:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0