socialbidrag

nu jävlar har jag gått och blivit upprörd.. och nu kommer jag nog få skit av dom som lever på soc.. men va fan!!!

jag har en "bekant" som lever på socialbidrag.. knallar runt hemma, söker inga jobb "för de finns ju inte" och har de allmänt skönt, får pengar varje månad av socialen, som betalar räkningar och ger en norm för att kunna leva. o så långt har jag inga problem med detta, de e bra att vi i sverige har ett sådant skyddsnät så att folk inte ska behöva gå på gatan för att få pengar till mat. men nu ska ni få höra:

denna person, vi kan kalla henne för X, har 1 barn, bor i en 4a och klär sig i snygga kläder och köpte nyss en helt ny cykel till barnet. Nu berättar hon att soc har beviljat henne en tvättmaskin, hon får 2500 i bidrag för denna, + 8000 att köpa nya möbler för!!!! + att om hon behöver göra akuta tandläkarbesök eller dylikt e de bara att knalla upp på socialkontoret och kvittera ut summan.
Helt jävla sjukt system

hon får alltså varje månad utöver hyran, el och sådant som man faktiskt måste ha, 3000 kr till mat för henne och den lille +1900 till hygien/nöje/tidning/etc
=4900 UTÖVER räkningar plus att hon får såna saker som möbelbidrag och tvättmaskinsbidrag och tandläkarbesök/läkarbesök blablabla!

de e ju fan helt jävla sjukt.. jag (och alla med mig) jobbar heltid och måste typ slita ihjäl mig o spara i flera jävla månader för o kunna köpa nya möbler, tvättmaskin e ju en jävla lyxvara när man bor i lgh o har tillgång till tvättstuga, o inte behöver hon bekymra sig för merkostnaderna i elräkning det innebär att äga denna tvättmaskin, eftersom soc betalar elen!!!!

det är ett sjukt system, att dom som går på soc inte ska behöva spara pengar för o kunna betala för såna inköp utan kan få det helt utan vidare.. jävla konstigt system

X har en bättre ekonomisk sits än mig som jobbar för mina pengar.. sånt blir ja fan upprörd över.. hade ja inte tyckt att mitt jobb vore så roligt o att jag lider av arbetsnarkomani skulle ja fan säga upp mig o gå på soc ja me

PS, jo jag fattar att de inte alltid e så jävla lätt o gå på soc, men 4900 varje månad när räkningar e betald o man e en vuxen o ett barn på 4 år, de e fan mycke de, då kan man gott lägga undan en 200 spänn varje månad o spara ihop till en soffa eller tvättmaskin eller vad man nu ska ha, går att köpa begagnade möbler på blocket, ist för o FÅ detta av soc. Jag skulle utan några som helst problem kunna möblera om mitt hela hem för 8000 om ja shoppar på blocket/tradera, X behövde ett nytt köksbord o en säng till ungen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0