bra helg

det här har vart en bra helg.. den ha vart så rolig.. så rolig så att ja tror att när gud uppfann ordet rolig så kan det ha vart den här helgen han syftade på!!

igår satte jag mig på en buss som tog mig ner till mitt kära övik. Jag o C1 o C2 har ju som jultradition o baka eller julpyssla.. i år hade vi dock tappat C1 eftersom hon har förflyttat sig till sydligare breddgrader o kunde inte närvara (vi saknade dig ju)
men i vilket fall som helst så skulle pysseldagen genomföras.. så C2 hämtade mig vid bussen o så drog vi en repa på stan o införskaffade lite alkoholhaltiga drycker, o lite span på vad som hänt i staden...(tycker fortfarande att det nya parkeringsgaraget e typ den fulaste byggnad jag har sett)
sen efter det så åkte vi långt bort i skogen där C2 o J har bosatt sig i ett litet hus (som egentligen inte är så litet)

o så vart de dags för julgodis.. vi gjorde tomtefudge, smörkola o snöbollar(typ tryfflar med vit choklad o kokos).
hälsade på källarspöket, vindsgubben o finrumstomten gjorde vi oxå..

sen tog vi oss lite julöl o julcider, o åt jultacogratäng (eller helt vanlig tacogratäng, men sätter man jul framför alla ord så blir de ju juligt o mysigt) o svidade om till festblåsor...

sen i allra finaste festblåsan så följde jag med J ut o bar lite ved.. eller ganska mycke ved, o staplade in i pannhuset deras.. så ja gjorde lite nytta oxå.

på kvällen tog vi oss för o dra in till staden för lite galej.. provade den nya krogen... hm..LEX hette den nog.. o ja som vanligt när ett nytt ställe öppnar i övik så går ju inte folket dit.. utan hänger på olles istället.. o sen när de nya stället konkar så gnäller folket på att det inte finns nåt annat ställe att gå på än olles... så ja sammanfattningsvis kan jag ju säga att de inte va alltför mycke folk där.. men tillräckligt för att vi skulle ha kul.. o folket som hade letat sig dit va ju gamla kändisar.. så de va apkul att äntligen få gå ut o faktiskt känna de flesta människorna igen..

anyway så hade jag/vi huuur kul som helst.., vi dansade järnet o fetröjde... o snygg som fan måste vi ha vart.. vi tappade räkningen på alla som försökte ragga på oss haha.. o jag skickade vidare alla killar som försökte ragga på mig till camilla, så hon fick försöka göra sig av med dom hahaha de e väl snällt av mig?

o värsta peppen för självförtroendet fick vi ju o.. av kommentarer som "åh guuud va fin ni e, o ni dansar så bra, o e sååå snygga!!" hehehe, o de va från två tjejer dessutom

o bra musik spelade dom oxå..

sen va de dax för fyllekäk innan vi drog hem, så en kebab blev de oxå.. träffa min gamla k..k..k...kramkompis där oxå.. de var underhållande... bra med underhållning till maten menar jag.. höhöhöhöhöhö

så ja sammanfattningsvis så har jag haft sååå himlans roligt

så ja nu sitt ja på bussen o ska hem till min fina pojkvän.. o hoppas att han vill ha myspyskväll me mig o tända det sista ljuset o adventa lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0