busstankar

jag borde snart ta världsrekord i bussresor..den här veckan har jag åkt buss i 130 mil sammanlagt.. o ikväll blir de 10 till när ja åke till umeå..

o jag tror seriöst att ett av kraven för o få anställning på Connex (kustbussen) är att man e sur o otrevlig o vägrar svara på passagerares frågor..

jag kan nu iaf som den elitbussåkare jag är berätta hemligheterna för o få en bra bussresa

1, placera dig noggrant så du slipper sitta breve någon... när man kommer in i bussen gäller de at sitta lagomt långt fram.. för sen när bussen börjar bli full så går alltid folk en bit bak för o se om de finns tomma säten.. men inte för långt fram heller, för när bussen börjar bli riktigt full så sätter dom sig längst fram ändå.. så typ mitt emellan mitten o längst fram e bra o placera sig

2, lyssna på radion, o se till att ha synliga hörlurar, så den person som sitter bredvid (om man ändå blir tvungen o ha nån på sätet breve sig) ser att du e fullt upptagen o inte alls vill konversera..

3, njut av bussresan.. de kan va så skönt o sova på en buss.. som o ligga i en vagga typ



Kommentarer
Postat av: Stoffe

V.V.B!!!



Våga vägra buss!!!

2009-01-26 @ 11:21:06
URL: http://stoffevikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0