jaha man kanske ska blogga oxå

jo nu e de nog dax för en uppdatering.. men min bloggstrejk e en ren protest mot dig sarah ;) du uppdaterar ju så sällan så då vill int ja heller muahahaha.. eller nåt..

nä de e så mycke i mitt liv som sker just nu så ja kan int skriva ner de i ord.. 2009 e inte det bästa året.. fast så ha ja ju sagt de senaste 3 åren så.. men ja.. 2009 tog nog priset.. vi kan ju börja så här:

på nyårsafton kl 22,15 dog min farmor..

jag har inte en enda krona på mitt konto, min lön från dagis har ju fortfarande inte kommit, ringde i onsdas, o då skulle chefen kolla upp varför o höra av sig till mig.. de ha hon fortfarande inte gjort, o ingen a-kassa kommer ja får närmsta dagarna heller, had fått ett brev av dom nu när ja kom hem att ja skulle komplettera en massa uppgifter, så de lär ju ta minst 3 v till.. idag övertrasserade ja mitt kreditkort o köpte kattmat o kattsand.. jag kan räkna sakerna som finns i min kyl o frys på mina 10 fingrar typ.. o de finns inte en krona o köpa mat för..
o jag har ju inte de privilegiet att jag kan låna pengar av mina föräldrar, eftersom dom inte heller har några..  så de e tungt nu.. vääldigt.. jag har alltså inte ens kunnat betala alla mina räkningar.. hyran e obetald, fackavgiften e obetald...här snackar vi inte lite pengar, vi pratar 0 kr..

sen har ja då börjat jobba i umeå.. avd verkar superbra, jag gillar personalen.. men jag vill ju egentligen inte jobba i umeå.. jag vill ju bo i övik.. eller hemma i öset.. men nu e de ju så att jobba måste man, så jag har inte så mycke val..

har hittat ett rum ja ska bo.. på ålidhem, dela en 5a med 3 andra tjejer.. blir nog bra

så ja nyårslöftena kan ja ju påstå att jag håller..

snusa har ja slutat med.. har ju inte nån slant över o köpa snus för även om ja skulle vilja så
samma gäller ju då mitt icke köpa nåt onödigt..
har int legat me grannarna heller än i år så de håller ja oxå
äta nyttigt.. ja gröt o välling e ju nyttigt..

det positiva jag har att berätta e att jag har hittat nya hem åt zlatan o tomasbodström. o zlatan ska tydligen heta Skrot i sitt nya hem, så de e bäst ja börjar kalla hon för de.. imorrn fyll dom 9 v, så om 3 veckor kan dom flytta :)

så nu äre bara Chippen kvar



ingen som vill adoptera en liten bäbis? söt o snäll o rumsren

Kommentarer
Postat av: sarah

Har faktiskt uppdatterat nu;P

men fy!! hade jag haft pengar så hade du självklart fått låna!!! men har inte mkt att hurra för här heller..hoppas verkligen att det löser sig! Jag om ngn borde ju veta hur det känns..

kramar i massor!

2009-01-10 @ 10:32:32
URL: http://tiaras.blogg,se
Postat av: Anonym

gud vilken liten söt sockerbit till kissemiss. Är det sigge som är pappan...hme...ser SÅ ut!!!

Du har det då bra då du delar bostad med både zlatan, thomasbodström å chippen!!!

2009-01-15 @ 23:10:21
Postat av: Nja

Är rökning verkligen en billigare sysselsättning än att snusa?

2009-01-17 @ 12:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0