ÅSELE!!

idag ha vart en riktigt bra dag!

en mystisk mörk volvo kom o hämta mig vid elva, sen drog vi ut i urskogen, närmare bestämt ÅSELE!

ja ni vet norrlands största marknad där typ alla besökare fastnar på campingen o sup ist för o gå på marknaden.. men inte vi inte, vi va minsann på själva marknaden.. första ggn jag va där faktiskt.. o de va... STORT! större än stugumarknan..ja lovar.. kan nog tordas påstå att den va större än gregoriemarknaden oxå faktiskt.. o strålande väder va de minsann..

o ni vet regeln som finns när man går på marknad, man MÅSTE köpa: Nåt man vill ha, Nåt onödigt (typ som e bra o ha fast man verkligen inte behöver det) och slutligen Nåt larvigt.

o de gjorde jag,

Mitt jag ville ha: en ny mobil.. jag ha ju haft planer på o byta från refillkort till abbonnemang bra länge (för de e så jääävla störigt att jag måste fylla på me 300 för o få gratis sms, o sen använder ja typ 100 kr av dom... o så e de drygt när pengarna vips tar slut när man som bäst behöv dom) o jag ha haft planer på o köpa ny mobil.. o nu vips stod ju en kille från halebop o sålde precis den telefonen jag tittat på med ett abbonemang till.. så ja hugg till ;)

mitt onödiga inköp: renkorv! onödigt för de första att jag ät ju inte ens korv.. men de gör björnen så ja tänkte han skulle få

mitt larviga: en liten träbjörn som slår på klockor.. skitsöt.. men som sagt.. rätt larvig

de va tokroligt o gå på marknad!!


o nu ska de snart cyklas till ersboda o grillfestas lite!!

me like having semester!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0