hej hopp

hej hopp så här på måndagsmorgonen (förmiddag).

här sitt jag me en kaffe i handen, dator i knäet o småsurfar..

snart ska ja ner på stan (umeå) o införskaffa mig en strömkabel till min computer..för kissekatt har tuggat sönder den.. dumt dumt.. så nu sitt ja o smygsurfar på björnens dator

tänkte ni ska få en update i mitt husletande.. farfar o farbror staffan e mest delaktiga i detta bestyr just nu.

hoppas länkarna fungerar nu då.. annars får ni väl klippa o klistra lite
http://hemnet.se/beskrivning/hemnet/260765

det e de första huset, som ja e mest sugen på.. som e verkligen "emmas drömhus vill ha vill ha vill ha"
men då krävs ju en massa renovering.. köket som ni ser bör ju rivas ut helt o göras om.. plus skorstenen va dålig så den behöver en helt ny slang genom hela..o nytt badrum.. så de blir ju på tok för dyrt..

http://hemnet.se/beskrivning/hemnet/139455
det där är min farfars brors gamla hus som ja skulle få köpa... men då krävs de o byta hela ytterpanelen för den va inte så fin, plus ny värmeinstallation, plus att även de köket måste helrenoveras..även badrummet

o de e ju så hära.. ja vill ju ha ett hus som krävs lite renovering på, just för att ja vill ju skapa min egen emma-känsla i mitt hus.. men såna där på tok för dyra renoveringar o investeringar som tex värmepump o badrumshelrenoveringar, de kostar ju bara en jääääkla massa pengar som inte syns..

så nu e ja lite inne på det här huset:
http://hemnet.se/beskrivning/hemnet/125856
ska väl åka o kik på de i veckan så får vi se..


varför då nordmaling/rundvik undrar ni ju såklart..

jo jag ser det som en investering förstår ni.. just nu e husen där tokbilliga.. men tänk om 2 år när bottnia-banan e färdig.. då kommer de ta 20 min o åka till ume och övik därifrån.. då kommer de områdena bli mer poppis o priserna kommer gå upp,.. så då kan ja sälja till dubbla priset typ..
och har man möjlighet e de ju nu i dessa finanskriser man ska satsa på husinköp.. räntorna e låga o priserna e låga.. o denna kris kommer ju nån gång att vända de e ja övertygad om.. därför ska ja skaffa hus..

o så får ja bara 5 mil o pendla om dan jämfört med 10 som jag har nu (eller 20 egentligen, fram o tebax)
och i just rundvik skulle de bli billigare för mig o bo i hus jämfört me att bo i lgh i övik o pendla till ume..


så nu vet ni.. återkommer med updates när tid o lust o ork finnes


puss


Kommentarer
Postat av: Biff

Lycka till med letandet :)

2009-03-09 @ 16:13:50
Postat av: sarah

Den där sista var ju skitmysigt!utsidan var ju kanske inte sådär jättekul,tänkte som"jaha". Men vilka ytor o köket=) där behöver du väl inte göra så mkt åt?

2009-03-10 @ 13:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0