hjälp

traumatiska upplevelser på slalomvägen.. jag gick ut för att gå te tvättstugan o inhämta de torra rena kläderna som tordes infinna sig i ovannämnda lokal. väl ute på bron (alltså bron utanför dörren, utan att jag har en vallgrav utanför huset.. va fan säger ni icke jämtar om denna sak egentligen?) så hör jag det välkända ljudet av robin.. eller ja robin själv låter ju inte så farligt mycke, men hans traktor gör det.. o den kom rakt emot mig.. där jag stod.. .. han har nog fått direktiv av patrik att skotta även framför min dörr.. o som han skottade.. jag flyttade mig såklart genast, o stälde mig lite på sidan, vid brevlådorna, för att inte stå ivägen.. då kommer det stora skenet o den stora skopan mot mig där oxå.. jo minsann han skulle göra ett rent jobb.. jag försökte få han att skotta runt soptunnorna, så jag drog ut dom från snödrivan där dom står o började vifta o vinka lite menande åt honom.. o jo han fatta vinken o kom emot mig o tunnorna.. ja drog ut dom på vägen.. o sen börja han köra mot mig igen (han va ju tvungen o lasta av all snö han hade på skopan.. o jag va tvingen o flytta på mig igen så klart.. släpandes på två halvfulla skopor sprang ja fram o tebax mellan snövallarna som började byggas upp runt mig.. o han körde efter.. o efter ett tag så va jag även lite vilsen.. om huruvida han skulle skotta mer runt där tunnorna stått, så jag fortsatte dra runt dom längs vägen o upp på gården.. till slut va ja ju så van att dra dom där tunnorna så ja glömde som bort o ställa tillbax dom.. så ja fortsattte o springa runt me dom.. haha ni fattar nog ingenting av vad jag just skriver.. men föreställ er en trött förvirrad emma kuta upp o ner för backen på gården, släpandes på två soptunnor o jagandes av en traktor... måste sett roligt ut.. till slut tog jag läger på min bro (ni vet vad) o gömde mig bakom soptunnorna tills han va klar,, o uppe i traktorn satt en robin o vek sig av skratt..

ja de va mitt stora nöje ikväll.. nu ska ja ta o äta sönder mitt kylskåp tror ja.. så sugen på nåt.. vad som helst som är ätbart funkar.. imorrn ska ja te ume o worka lite..

fortsätter mina husspaningar i nordmaling/rundviks området.. mina arbetskompisar tyck ja e lite knasig.. dom brukar säga "men emma, om du nu ska flytta närmare umeå..ska du inte flytta nånstans som ligger NÄRA umeå?" haha.. man kan ju tycka de men.. näää

just fan.. kanske borde plocka upp tvättkorgen oxå.. eller alltså, kläderna som ligger i den.. men äh.. nåt kul ska ja väl ha o göra imorrn bitti oxå innan ja åker..aja.. puss hej o gonatt

Kommentarer
Postat av: sarah

alltså. helt allvarligt, hus??? är du seriös nu? fränt:)

2009-03-05 @ 19:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0