tankar på en busstation

Fantastisk morgon! Eller kanske inte så där överdrivet bra.. kunde börjat bättre.. Eller slutat, de e som man vill..


Jaja this is the story.. Lill-Emma har vart på das hospitalet in Umeå aka NUS och jobbat hela natten.. o det här har lätt varit den jobbigaste natt jag jobbat hittills.. haft häcken full hela natten, var inte klar med morgonrapporten förrän kvart över sju (normalt e man klar 6.50 även om man dösnackar) så då förstår ni att de hänt en hel del som rapporterades..

Sen skulle hon då ta o åka bussen hem kl 8.05 Lill-Emma.. O bara de brukar va drygt värre, o sitta toktrött på morgonen o invänta..

Nu är de på de viset att ALLA bussar mellan övik - Umeå går ALLTID förbi sjukhuset.. i normala fall brukar ja ta en morgonpromenad ner på stan o kliva på på busstationen när jag jobbat natt, så ja ha som aldrig tänkt så noga på om även denna buss gör de, går förbi NUS alltså (jag brukar somna så fort ja kommit på bussen) ja nu visade det sig naturligtvis efter att jag stått ute o frusit i 20 min att JUST den här bussen INTE går förbi sjukhuset!!!!!! Gaaaah!!!!! Efter att surt tittat närmare på busslistan ser jag att av de 16(!!!!!) turer UMEÅ-ÖVIK som går om dan så är denna 8.05 buss den ENDA som inte gör det!!!!


Skiiiiiit kan man säga då.. så vad gör man.. supermegajättetrött efter o jobbat en hel natt ståendes kl 8.30 på morgonen i ett snöigt -10gradigt kallt Umeå?? Jo man ringer sin fantastiska pojkvän o ber han komma o pussa lite på mig, o köra ner mig på stan så jag kan ta nästa buss.. som inte går förrän 10.. tro om jag kommer va fettrött när jag kommer hem kl 12.. han erbjöd ju dock att jag skulle få åka hem till honom o sova ett par timmar.. men de känns som att jag vill hem.. Somnar jag nu så kommer jag sova alldeles för länge.. inte åka hem förrän alldeles för sent, vilket ja inte har tid med.. jag måste hem till mina katter..


Appropå pojkvän.. ni ska veta en sak.. att jag har den absolut snällaste pojkvän som finns.. han e nog helt underbar.. typ som en sagofigur.. Undra om han är tecknad eller om han finns på riktigt egentligen? Hm.. ni ska veta vad han gör för mig.. tex, när jag jobbar kvällar, då slutar jag 21.30 o min buss hem te övik går 22.25. då kommer han o hämtar mig på jobbet, har med sig ett äpple till mig så jag får o äta på, + fika som ja kan äta på bussen hem så ja inte ska va så hungrig!! Fatta vad underbar han är.. eller åker 10 mil till övik för en kväll om jag saknar han för mycket.. Och när jag sovit hos han och jag jobbar kväll, så kommer han hem från jobbet på lunchen, bara för o skjutsa mig till jobbet (fast jag hävdat varje gång att jag faktiskt kan ta bussen från han). Han är nog verkligen det snällaste som går i ett par skor.. jag önskar verkligen att jag kunde va en bättre flickvän åt honom.. ni som känner mig tillräckligt väl vet ju att jag kan ha humörsvängningar värre än en fet pms kossa på högvarv... så jag är jättehemsk.. och han får nog ta alldeles för mycket skit av mig än vad jag egentligen vill.. men jag kan inte hjälpa det.. jag är jätteelak ibland.. fast han bara är jättesnäll.. och sur är jag också.. en riktig bitch.. för jag vill inte va sån.. det bara blir så.. jag vet inte hur jag ska förklara varför.. men i mitt jobb så måste jag alltid va så himlars söt och rar och trevlig mot patienter och anhöriga, även om dom emellanåt behandlar en som nåt katten släpat in (definitivt inte alla, men det händer med jämna mellanrum) och man får så mycket skit som bara ska rinna av en.. och då är det väldigt påfrestande att privat också vara söt och rar. Så om jag blir irriterad på nåt privat, så blir jag 10 ggr värre irriterad än vad en normal människa skulle bli.. för då tar ja ut all irritation då, eftersom jag inte kan göra det på jobbet.. hm.. det är skitsvårt o förklara hur jag menar.. men hoppas nån fattar... eller ja skit samma om ni fattar, jag vill bara skriva av mig lite.. kontentan är väl att min fina pojkvän egentligen förtjänar en snällare o gulligare flickvän.. men jag försöker bättra mig.. faktiskt.. även om det inte märks.. jag e en pms-kossa.


Ja nu sitter jag här på busstationen i Umeå o skriver som en tok o väntar på min buss.. något övertrött.. kl e nu 9.09.. om 51 min går bussen.. sitter och skriver i ett worddokument eftersom jag inte har nån nätuppkoppling.. får se om ja verkligen orkar klippa o klistra in det här o publicera i bloggen när ja kommer hem.. ni ska veta hur många såna här utkast jag har.. opublicerade blogginlägg som ligger som worddokument.. jag brukar skriva dom när ja sitter på bussen.. därför jag inte uppdaterar så ofta kanske.. för jag har som redan skrivit av mig o sparat som word.doc.. o då har jag inget behov av att publicera dom sen när ja har uppkoppling..


Dricker kaffe för övrigt.. Kaffe e jävligt svårt att beställa nu för tiden, har ni märkt det? Förr i världen (när ja va ung haha) då kunde man säga "en kopp kaffe" o få de.. Möjligtvis att man va tvungen o svara på följdfrågan om man Ville ha mjölk o socker... nu för tiden är det


- en kopp kaffe tack"

  • jaha, vill du ha latte, cappuccino, mocca blablabla (räknar upp 750 till sorter som ändå ingen vet vad de är)

  • hm.. nä jag vill bara ha vanligt svart kaffe

  • jaha ska de va färskmalda bönor? Mellan eller mörkrostat blablabla

  • men va fan ge mig en vanlig jävla kaffe


typ... dessutom kostar kaffehelvetet 17 spänn!!! Herregud.. minns ni när man tyckte de va dyrt att de kosta 10? Ja jävlar.. kaffe e dyr skit.. o ändå smakar kaffe på caféer aldrig lika bra som hemma.. bränd smak som känns att de stått på tok för länge på värme typ..


aja.. nu ha ja fan skrivit ihjäl mig.. nu ska ja ta o läsa lite i min bok ist..


kl e 9.21.. 39 min tills bussen går..


puss!


Kommentarer
Postat av: Stoffe

håller med om det där med kaffet, och jobbigt med bussar, VVB! våga vägra buss!

2009-03-27 @ 13:22:48
URL: http://stoffevikstrom.blogg.se/
Postat av: sarah

Härligt att du är kär! Det är du verkligen värd!

2009-03-28 @ 16:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0