en måndag

då va denna helg över.. har hunnit med en massa egentligen..

fredags var jag o tränade en sväng sen jobba jag.. sen lörda jobbade jag 6.45-16.30.. o sen kom C2 o plockade upp mig!! förstå va kul, va typ 100 år sen vi sågs.. eller... iaf typ 6 månader.. o de e ungefär lika länge som ett halvår ju..

så äntligen fick ja åka grönaudi... fast vi glömde ju o tugga tuggummi o lyssna på musik ;) haha va för upptagna med o uppdatera varann om allt som hänt på 6 månader.. fast de gick fort att konstatera att det hade nog inte hänt nånting alls..

sen hemma hos mig blev de lite öl druckna o sen tog vi en promenad i snöyran ner på stan o gick o åt Grekiskt på costas... hm.. visst heter de så? jaja, den där grekresturangen ni vet..
o jo.. maten va god... eller. alltså, grekiskt är ju alltid gott så den va helt klart god.. men kanske inte nån wow-upplevelse, har ju ätit godare grekisk mat.. men jaja, gott va de.. o bra service.. gick rätt fort o få både beställa o få maten..

efter det va de dags för den stora anledningen vi sammanstrålade! vi begav oss till IDUN för o se...... TAKIDA!!!!!!

kön va typ 150 meter lång (den här gången överdriver jag inte, den va verkligen så lång).. men det gled rätt fort den oxå så vi va väl rätt snabbt inne.. o sen fick ja mig en överaskning.. jag trodde ju verkligen att nu år 2009 så tar ALLA kort.. men icke då.. i garderoben skulle det betalas med pappersslantar.. vad gör man? går ut tar ut pengar o ställer sig längst bak i den 150 m långa kön igen?? nä man fick gå upp i baren o betala för garderoben sa den lilla flickan bakom garderobsdisken.. så ja vi kasta oss mot trappan.. o där stod en guljackad vakt o inte lät oss komma upp till baren innan vi hängt av oss jackan... ett moment 22 kan man säga va?
till slut fick vi hur som helst av oss jackor o en öl till.. o sen va de dax för spelningen..

förbandet kommer jag inte ens ihåg va dom hette.. men inget o lägga på minnet för dom va rätt värdelösa faktiskt..

men efter en halv evighets väntan så kom dom.. tha man..TaKiDa!!!!!

o helskotta va småpojkarna har gått o blivit stora... Robert har låtit håret växa o plockat av sig glasögonen.. o nu e de inte längre 50-100 pers på deras spelningar, som på östersundtiden för typ 10 år sen.. nu va de ju säkert en 1000 pers där...

o scenvana har dom skaffat sig... men helt klart har dom kvar ödmjukheten..

o ja.. som den äkta takida-groupien jag är måste jag erkänna att mattias har ju inte blivit fulare med åren.. kanske skulle ha tagit chansen medans jag hade den.. då hade jag kunna vart fru takida nu ;P mwoahahahaha

nä men allvarligt.. helt klart tokbra måste jag säga...

o tokbra helg i helhet, o tokskoj att få leka me camilla! som jag ha saknat henne! synd bara att jag även jobbade söndag..så vi hann inte leka så jättemycke.. men men.. man kan inte få allt..

jag har verkligen saknat mänsklig kontakt på sistonde.. typ :)

den 26 kommer kungen/husguden då ska ja på konsert igen.. LASSE the man WINNERBÄCK ska då ses..... nån som vill joina mig så har ja en bille till övers :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0