cp-trött

helt jävla cp-trött är jag..

idag ska emma:
-städa
-åka förbi jobbet o få en spruta i armen (ne ja ha inte börjat knarka, jag ska få vaccinationen mot das swineflu)
-simma
-laga mat
-sticka lite mer på min poncho


jag ha fått stickmani.. det började lite så där med att min arbetskollega undrade om jag kunde sticka, för hon behövde en ledare till en stickkurs.. hon själv ha vart ledare men tyckte inte hon hade tid längre.. o ptja.. det kan ja väl men till saken hör ju att jag inte gjort de på typ 100 år.. men jaja jag kunde väl följa med på ett intstruktionsmöte o visa vad jag kan o inte

o de va ju så jäkla kul, så nu är jag ledare för en nybörjarkurs.. till saken hör ju då att jag är vänsterhänt.. och att som vänsterhänt försöka lära högerhänta sticka.. det är skitsvårt.. för dom kan ju inte titta på hur jag gör.. eftersom jag gör fel (eller tvärtom alltså för dom)

så nu får jag göra som så att jag stickar klart så jag har visningsgrejer INNAN kursen är, så det är klart, och sen visa dom hur dom ska göra för o få till det.. typ exempel på resårstickning, mossstickning, slätstickning etc...

lite skoj är det.. igår var andra kurstillfället.. och modiga är dom mina kära deltagare må jag säga.. flera av dom har valt strumpor och FINGERvantar som absolut första grejen att börja försöka sticka.. och dom kan alltså knappt göra aviga maskor.. o nu ska dom ge sig på at sticka med strumpstickor, göra en häl och få till fingrar på fingervantar... ska bli intressant o se hur de går


nä nu e kl 10.. sen kl 6 har jag sutte o funderat på o börja me den här städningen.. så kanske dax o sätta igång.

hörs

Kommentarer
Postat av: sarah

ahh!! så synd att det är skitlångt till umeå! Håller på att lära mig sticka:D här hemma, via internet....:/

2009-10-20 @ 12:12:26
Postat av: emma

jaså? va kul? hur går de då?

2009-10-21 @ 15:52:57
Postat av: sarah

ehm..gick jättebra från början.. sen insåg ronja att jag försökte göra ngt som inte hon var inblandad i..så nu är all hennes sovtid borta:D

Har börjat om nu,..stickar bara rakt av..men har som fastnat!

2009-10-22 @ 20:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0