myshelg

värsta mysiga helgen har hon haft...eller har ju fortfarande eftersom det bara är söndag fm än så länge..
ästa
i fredags var vi på bio jag o björn o 2 ytterligare människor..ellr ja de va ganska många fler människor än vi, fast de va bara vi 4 i vårt sällskap.. vi såg "flickan som lekte med elden"
jag gillar fan dom filmerna.. det är få ggr som man ser en film man läst böckerna innan då man tycker att dom faktiskt har fått med det bästa ur boken.. annars brukar man alltid tycka att dom har glömt halva boken eller vinklat filmen fel.. men dom här filmerna tycker jag faktiskt dom har fångat boken riktigt bra, o gjort bra filmer av.. det enda jag inte riktigt är överens om är att dom har satt huvudrollen till han mikael nyqvist.. min kalle blomqvist ser inte ut som han.. men men det får jag ha överseende med.. väntar med spänning på nästa...

det roligaste med att gå på bio, det är att spana in alla "första dejten"-biobesökare.. ni vet dom där paren som kommer in sätter sig.. ser jättenervös ut, o vet inte riktigt om dom ska prata me varann eller inte, o som drar en lättnadens suck när filmen börjar haha.. de e så sött..

ja sen vart de lördag, o vi tog en sväng på stan o åt frukost på cafe station.. åt en tokgo kycklingröre-smörgås.. inte riktigt lika god som starlanders i östersund, men nära nog..köpte även slalomskidor.. så ja kan susa nerför backarna i vinter.. lite långt o åka hem te jamtland o hämta mina gamla.. sen gick vi på claes ohlsson o köpte skruvar.. o sedan hem till mig o skruva upp mina hyllor.. äntligen så här efter att ha bott här typ 5 månader ;) och ja.. de e samma hyllor som jag hade så sjukt mycke problem med o få upp på väggen i övik oxå hahaha, dom är ondskefulla dessa hyllor..

ja sen på kvällen hade vi bowling inplanerat med 2 björnvänner.. så middag förtärdes på bowlinghallen.. ganska god sådan... sedan bowlade vi.. o nej jag kan inte bowla.. inte för 5 öre.. när vi brukar bowla jag o mina brudar i övik så brukar även öl ingå i paketet... o jag kan ju säga att jag är bättre på o dricka öl än bowla... o björn hade sagt innan att "nä de e lugnt ingen av oss andra kan heller bowla"
-jo tjena, dom va ju typ svenska mästare i bowling eller nåt.. typ varannat kast (heter de kast i bowling) va ju strikes för dom.. haha o ja va ju nöjd dom ggr jag fick ner typ 2 käglor... så ja slogs från underläge.. men kul va de... sista omgången kom jag faktiskt inte sist heller ;) tjohoooo

efter bowlingen åkte vi ner på cafe station o fikade... så dagen både började o avslutades på station...

är mycket nöjd över helgen.. mysfaktorn är hög på den här helgen..

idag är de för övrigt kanelbullens dag.. så nu ska ja köpa (faktiskt jag ska KÖPA inte baka) kanelbullar o sen ska vi hem till människorna o fika..(dom människorna som va me på bion)

för övrigt har jag blivit lovad snö idag.. men allt som kommer ner är ju regn.. sjukt besviken är jag..

jaja nu ska ja ta en dusch o  göra mig vacker så även denna dag kan ta  sin början

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0