once again

sitter man här o nattjobbar lite.. lagomt lugn natt må jag säga..eller egentligen inte, har ju haft en del att göra.. men jag har iaf tid över nu o sitta vid en dator o småsurfa, så då går de under betäckningen natt..

egentligen håller jag på och försöker lägga schema just i detta nu.. schema fram till 10 jan... alltså över jul.. o i o med att jag försöker lägga ett schema över jul så kommer den där äckliga julångest känslan krypande...

jag hatar julen.. jag skulle gärna gräva ner den i ett dike o aldrig ta fram den.. fast som ni nog vet (ni som följt bloggen nåt år, liknande inlägg brukar komma varje år) så älskar jag tiden före jul.. december.. när det är snö o kallt och man får en ursäkt för o ta fram ljus o varma kläder.. det är uuurmysigt.. men just julen, den e så fruktansvärt jobbig.

jag får alltid dåligt samvete över jul.. jag VILL inte fira den, jag hatar att fira jul, men kommer jag inte hem blir das familja ledsen.. och kommer jag hem blir jag ledsen.

så nu till schema-läggningen.. lägger jag semester över jul (lägga bara ledigt är ju lönlöst, då kommer jag garanterat bli indiffad) så kommer jag känna att jag slösar bort mina semesterdagar på nåt jag egentligen inte vill.. lägger jag inte det och alltså kommer att jobba jul.. ja då kommer det sluta med att jag jobbar mina timmar,o sen går hem och är alldeles ensam o övergiven i umeå utan att ha en enda jag känner på minst 10 mils avstånd.. och även fast jag inte gillar julen så känns inte det riktigt som ett bra alternativ.

och om jag nu lägger ledigt.. vad ska jag då göra på julen? åka hem? va med björnen? skulle nog vara riktigt mysigt o få fira jul med björnen.. men.. ja onda cirkeln ni vet, jag gillar ju inte julen, så då kanske jag förstör hans julstämning..

fan så jobbigt allt vart.. kan vi inte skita i julen? avskaffa den helt lixom.. vi kör advent sen hoppar vi till nyår på en gång? ja så gör vi.. vem läger ja fram fröslaget till? Reinfelt? Obama? kungen kanske... eller daniel.. ockelbo-daniel.. ja han e de nog.. ja ringer han på en gång...

Kommentarer
Postat av: sarah

men emma? gillade du inte julen förut??? el är jag helt ute o cyklar nu???

kan du inte jobba julafton, åka hem på juldagen? du kan väl sätta veto??man kan ju faktiskt fira på juldagen/annandagen med, o jobbar du själva julafton, så kan du ju med lätt samvete vara ledig över nyår:D

2009-10-01 @ 11:56:28
Postat av: johanna

Emma.. Du får komma till mig. Jag får också ångest över julen.. Inte december, men allt det andra. Det som ska vara så jävla perfekt å blir det inte perfekt blire bara tok...



Vi hyr en stuga å drar. Du å jag :)

Helt alkoholfritt o bara go mat o du å ja stumpis.



2009-10-01 @ 12:11:11
Postat av: emma

nja sarah du e nog ute o cyklar i fel hage.. jag har aldrig gillat julen.. jag gillar själva advent men inte julen..

veto går inte, det kan man inte använda på storhelger.. ja jag får väl se hur de blir

:)

2009-10-01 @ 15:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0