krossade tomater

har ni tänkt på att krossade tomater har gått o blivit snordyrt?

tänk för typ 1 år sen.. o mindre än så kanske, så fick man typ 3 för 10:-
o nu kostar EN!!! burk/förpackning typ 7 spänn!!! helt sjukt va dom ha stigit i pris.. samtidigt har jag även noterat att kilopriserna på färska tomater har sjunkti.. dom ligg ju på typ 14-17:- kg konstant nu... lite märkligt väl.. för man kan ju tro att dom krossade har stigit på grund av tomatbrist eller så... men så verkar ju inte vara fallet.. märkligt..

så nu har jag helt gått över på att köpa färska tomater o hacka ist för snordyra krossade på burk..

jaja, nu är det inte så att jag inte har RÅD att betala 7 spänn per burk.. men känns ändå som överdrivet dyrt för att jag skulle göra det..


whatever..

jobbade inatt.. sov inte så bra.. eller sov bra gjorde jag.. men vakna så förbaskat tidigt.. redan kl 13.. hur ska ja orka med nästa natt?

imorgon har jag sjukt mycke på att göra listan..

ska:

sova (eftersom jag jobbar inatt)
baka pajer
göra gubbröra
gå på bolaget
träna
städa (de e redan städat, men lite småfix)
mysa med björnen




såg ni matchen igår då? vad säger man.. PIIINSAMT sverige.. vi har alltså världens bästa spelare i vårt landslag.. o inte kan vi bättre än så där.. vete fan om vi ens förtjänar o va med i VM..

jaja, det va allt, på återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0