lista

åååååh ja blir galen.. jag måste bara få skriva av mig!!!

människor jag stör mig på:

1, människor som endast söker bekräftelse, typ dom som lägger ut likadana bilder på sig själva dag ut o dag in på sin facebook eller blogg, typ samma bilder fast olika vinklar.. vad vill dessa människor med sina bilder.. jag menar en sak att lägga ut bilder från olika saker o event som händer.. men endast bilder på sig själv??? o samma poser dessutom.. get a life!

2, Tjocka människor.. inte tjocka människor i sig.. utan tjocka människor som mår dåligt av detta o inte tar tag i sig själv.. ni vet
"jag fattar inte varför jag inte går ner i vikt, det här är vad jag har äte idag:
frukost 1 äpple+1 glas vatten,
lunch: 1 äpple till och 2 glas vatten och kaffe,
middag: sallad bestående av 2 gurkskivor, ett salladsblad, och en halv tomat,
kvällsfika var jag så hungrig så jag åt 3 chokladkakor, 8 wienerbröd och sen ett maxmål - o jag förstår inte varför jag inte går ner"

seriöst, det finns hur många som helst bantningsmetoder.. men skit i dom o använd förnuftet, rör på dig mer än du äter, o vikten försvinner- skitenkelt!

sen finns de ju tjocka människor som trivs med sin vikt eller som inte gör nå ambitiösa försök att gå ner, o de e bra, dom har jag inget emot utan bara dom här korkade människorna som inte gör annat än klagar på sin vikt utan att göra nåt åt det..

3, jag är den enda som finns i hela världen människor: som man kan prata med i typ 2 timmar.. o efteråt har dom inte frågat en enda gång hur det e med en annan, utan BARA maler på om sig själv om o om igen

4, studenter.. detta krävs en underkategori... o det gäller absolut inte alla.. jag har ju själv vart en student rätt nyligen så i know the feeling.. men aja här kommer underkategorierna
  • 4.1: Den fattiga studenten!
    den som klagar på att det är så hiimla fattigt o va student, men samtidigt har ett träningskort på IKSU för 500:-/månan, ett mobilabbonemang (såklarrt inklusive den nyaste flaschigaste mobilen som finns) för 500:- i månan, shoppar kläder o hänger på krogen typ VARJE helg.. visst, jag ha själv vart student o håller med om att 7500:- /månad är inte mycke o hänga i julgran.. men det handlar fan om prioriteringar, självklart ska en student få träna o prata i telefon.. men man får väl försöka hitta billigare gym, o billigare abonemang och framförallt.. kanske köpa en billigare telefon.. man kommer ju inte va student för evigt så man får väl leva lite snålt de där 3-6 åren man är student så, de e ju ett aktivt val och vara student
  • 4.2 den extraarbetande studenten: som jobbar extra kvällar o helger. visst, så långt  e de bra.. men som inte gör annat än gnäller om det "idag ska ja plugga 8 timmar o sen JOBBA 5 timmar ikväll.. åh de e så synd om mig, vad ska ja ta mig till?? gråter en skvätt så alla tycker extremt synd om mig o tycker jag är duktigast av alla i hela världen"... eh hallå??? welcome to the real world.. återigen, det är ett aktivt val.. jag har själv gått i skola 8-16, jobbat 16,30-22 + jobbat extra typ varannan helg hela min 3åriga utbildning, plus att jag gjorde de i gymnasiet oxå (gymnasiet jobbade jag även nätter emellanåt på krogar o som korvgubbe klev av mellan 3-4 på natten och upp på morgonen o gick på skolan till 8).. men inte fan klagade jag för de.. inse att verkligheten är så, pengar växer inte på träd, o vill man ha pengar så måste man helt enkelt jobba för det.. det är så det funkar.. och återigen.. väljer man att göra så så är det bara o bita i det sura äpplet.. det gäller fortfarande inte för alltid utan för en kortare period då man är student
5, folk som bara gnäller.. typ som jag i det här inlägget ;-)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha! Nu känner jag igen min Emma! :-P

Du har helt rätt. Jag har börjat äta efter LCHF nu. Hoppas det funkar någotsånär bara :)

Får ja klaga annars om de inte funkar? :D

2009-09-17 @ 17:15:47
Postat av: emma

hahaha aggressioner bara växer inom mig..



alla som tog åt sig av inlägget får väl skriva en egen blogg om "folk som gnäller på andra i sin blogg men inte är så jävla perfekta själv"



mwuahahahaha

2009-09-17 @ 22:37:56
Postat av: Johanna

Vadå inte perfekta själva?

Vi e ju outstanding!

2009-09-18 @ 13:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0