the truth

nu ska ja berätta sanningen, så här inne i 23e veckan som gravid!

att vara gravid e skitenkelt!

inget illamående förutom när jag utsätter mig för starka dofter som kaffe, sår och avföring (sår och avföringsdofterna hör alltså till mitt jobb o..inget jag brukar sniffa på så där till vardags)

inte spec ont... lite sammandragningar i livmodern har jag ju.. men inte så att jag inte kan leva med det

det som är mest jobbigt e nog alla andra som frågar typ hela hela tiden "hur mår du nu då?" o se deras besvikelse när jag svarar "bara bra"... de verkar som de lixom e meningen att man ska må piss i 9 mån.. så ja funderar på o ljuga nästa gång o säga att det är helt förjävligt o jag snart avlider, så jag inte dödar deras förväntningar helt...

och det här med vad man får äta:

innan har jag hört att det är så synd om gravida som måste avstå allt möjligt.. men.. nja? e de så farligt??

"Undvik att äta härsken mat-kontrollera datum på tex vaccumförpackad skinka och lukta innan du äter"
eh.. jo tack de e ju inte så att jag i vanliga fall e så sugen på härsken mat.. så ja de kan ja lätt avstå ifrån

"ät inga opastöriserade mjölkprodukter"
nä okej.. de e faktiskt extremt få mjölkprodukter som är opastöriserad... de e typ brie-ost man int får äta... o de gör mig inte ett dugg då ostbricka inte tillhör någon frekvent återkommande detalj i min vardag..

"undvik skaldjur"
ja.. så ofta ät ja de inte ändå.. så visst... men ja de e väl typ de enda som ja faktiskt kan tycka e lite synd att man inte får frossa i.. spec nu i kräftskivetider..

"undvik insjöfisk"

där är nåt jag kan tycka e lite synd oxå... för de e ju supergott o käka smörstekt nyfångad abborre... fast de äter jag ju typ 3 ggr per år i vanliga fall oxå så jag kan helt klart leva med det...

"skölj frukt och grönsaker innan du äter dessa"
jo tack, den detaljen lärde jag mig på lågstadiet att göra..

"undvik alkohol"
inte heller så svårt att avstå ifrån... o jag kan helt klart rekomendera alkoholfri öl... den helt alkoholfria smakar faktiskt mycket mera öl än folköl (iaf carlsbergs)



så ptja... jag måste ju säga att jag är lite besviken på min graviditet... de e ju för lättsamt ju...


fast nu menar jag ju såklart inte att det inte finns dom som har en jättejobbig graviditet, de e klart att jag är medveten om att jag har det extremt bra... så jg är ju glad för det... men som sagt lite besviken.. jag känner mig ju inte så gravid när man jämför med alla andra som verkar må skitdåligt...

mitt enda problem jag har det är att jag sover extremt dåligt, då hebbe lille verkar tycka att det är en bra ide att sätta igång o toksparka mig i magen precis när jag lägger mig och toktidigt på mornarna..


men ja..så e de me de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0